۰ نفر

هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و عشایر

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبر: 591131
هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و عشایر

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارندگی های پیش رو به کشاورزان جنوب شرق و جنوب توصیه می شود که در برداشت هندوانه شب یلدا عجله کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: امروز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و ارتفاعات دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم که در مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

وی شدت بارش های امروز را در استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام و خوزستان اعلام کرد و گفت: از اواخر وقت روز شنبه بتدریج سامانه بارشی از بخش های مرکز و شمال شرق را در بر می گیرد.

حقیقت ادامه داد: روز یکشنبه بتدریج از شدت بارش در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز کاسته می شود و فعالیت این سامانه در بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی بارش پراکنده انتظار می رود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: روز یکشنبه در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می شود و بتدریج استان های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات دامنه های البرز و زاگرس مرکزی تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در توصیه ای به زنبورداران گفت: با توجه به شرایط جوی به زنبورداران شمال شرق و شرق کشور توصیه می شود که مراقب آبگرفتگی کندوها باشند و از اتراق در حاشیه رودخانه ها به سبب سیلابی شدن مسیل ها اجتناب کنند.

حقیقت نسبت به تسریع در برداشت هندوانه هشدار داد و گفت: کشاورزان جنوب شرق و جنوب کشور هر چه سریع تر نسبت به برداشت هندوانه شب یلدا اقدام کنند چرا که این احتمال وجود دارد که بارش های پیش رو اجازه برداشت را ندهد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ روز آینده کشاورزان و باغداران از محلول پاشی و سم‌پاشی در شمال غرب، غرب و مناطق مرکزی اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی عشایر راستای البرز و زاگرس به سبب سیلابی شدن مسیل ها از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.