۰ نفر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی؛

۴۵هزار تن شکر آماده توزیع در بازار است

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 587857
۴۵هزار تن شکر آماده توزیع در بازار است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: ۴۵هزار تن شکر خام وارداتی تصفیه شده آماده عرضه به بازارهای کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «امید جهان نژادیان» افزود: این میزان شکر به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران به منظور تنظیم بازار و تامین پایدار این کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده که تصفیه و اکنون آماده عرضه به بازارهای کشور به قیمت مصوب است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با بیان اینکه ۸۰ هزار تن شکر خام وارداتی نیز در حال تصفیه است، اظهار داشت: برای تامین پایدار شکر به قیمت مصوب تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده و چنانچه تنش یا کمبودی در بازار پیش آید بخشی از ذخایر شکر به بازار عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: واردات شکر خام به کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) به منظور تامین نیازهای داخلی طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

جهان نژادیان میزان واردات شکر خام  از ابتدای سال جاری تاکنون  را ۳۳۶ هزار اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از این مقدار شکر خام  به واحدهای تصفیه در استان حمل شده است.

طبق نرخنامه، قیمت شکر دولتی تنظیم بازاری شکر ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت شکر بسته بندی سه کیلوگرمی ۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

آمارها نشان می‌دهد در یک ماه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۶۱۵ تومان شد که نسبت به مدت مشابه مهرماه ۱۳۹۹ با قیمت هشت هزار و ۳۱۴ تومان بیش از ۷۵.۸ درصد رشد داشته است.