۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

وقتی در حوزه تولید با خشکسالی مواجه‌ هستیم مجبور به واردات می‌شویم

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲
کد خبر: 584793
وقتی در حوزه تولید با خشکسالی مواجه‌ هستیم مجبور به واردات می‌شویم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ارائه راهکاری برای کوتاه شدن دست دلالان از بازار نهاده های دامی گفت: محصول کارخانه های فرآوری برای کیفیت سنجی خوراک دام بازرسی، نمونه برداری و آنالیز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز شنبه ششم آذر ماه در حاشیه سفر به دشت ورامین و بررسی مشکلات حوزه دامداری و کشاورزی این منطقه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات در حوزه کشاورزی که طی ۵۰ سال اخیر با آن مواجه نبوده‌ایم بحث خشکسالی است، اظهار کرد: زمانی که در حوزه تولید با مشکل خشکسالی مواجه هستیم مجبور به واردات می‌شویم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه افرادی هستند که اقلام نهاده دامی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده دریافت می‌کنند و سپس در بازار آزاد به فروش می‌رسانند، گفت: برای این مشکل راهکاری اندیشیده شده که بر اساس آن به جای اینکه نهاده خام بدهیم که فرد به راحتی آن را در بازار آزاد بفروشد این نهاده را با استانداردهای لازم به کارخانه‌هایی تحویل دهیم که تبدیل به خوراک دام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تدابیر اندیشیده شده جهت تست استانداردهای لازم در حوزه نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: در این راستا نظارت مهم است و باید ساز و کاری تعیین و با ایجاد توافق مشکل نهاده‌های استاندار حل شود، مسئله دیگر محل‌هایی است که در آنجا خوراک دام خام تحویل داده می‌شود که ضروری است از این اماکن تحویل، بازرسی و نمونه برداری شود و آنالیز کنند تا دغدغه استاندارد بودن خوراک جهت جلوگیری از آسیب به دام نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: نهاده‌ها باید فقط به کارخانه‌هایی برای فرآوری داده شود که استانداردهای لازم را داشته باشند، در غیر این صورت و زمانی که مشخص شود استانداردها کافی نبوده و دام‌ها آسیب دیده‌اند باید به دامداران غرامت پرداخت شود.