۰ نفر

آغاز تامین میوه شب عید به دستور وزیر جهاد کشاورزی

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 582438
آغاز تامین میوه شب عید به دستور وزیر جهاد کشاورزی

قائم مقام سازمان تعاون روستایی ایران گفت: بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی حدود ۲ هفته می‌شود که خرید میوه برای تامین بازار شب عید آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان؛ علی شاه میری در برنامه تلویزیونی در خصوص برنامه ریزی برای تامین میوه شب عید گفت: همچون سال‌های قبل اقدامات لازم را جهت تنظیم بازار میوه شب عید در نظر داریم با این تفاوت که تلاش میکنیم ابتدا خرید‌های مناسب از کشاورزان راداشته باشیم تا هم میوه‌ها در کیفیت مطلوب باشند و همچنین انبار‌ها به صورتی باشد که حداقل هزینه انتقال و حمل و نقل میوه در سطح شهر را داشته باشیم.

وی افزود: حدود ۱۰ روز است که پخش مرغ منجمد و تخم مرغ را از طریق استارت آپ‌ها انجام داده ایم بنابراین تنظیم بازار شب عید را نیز از طریق همین پایلوت ادامه می‌دهیم.

شاه میری در خصوص اینکه تامین میوه‌های شب عید شامل چه میوه‌هایی است، گفت: در حال حاضر مثل سنوات گذشته شامل پرتقال و سیب است بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی حدود ۲ هفته می‌شود که خرید میوه برای تامین بازار را آغاز کرده‌ایم.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی ایران در خصوص توزیع میوه از طریق پلتفرم‌ استارتاپی، بیان کرد: طبق عارضه یابی‌هایی که انجام داده‌ایم متوجه شدیم همواره توزیع سنتی باعث می‌شود که صف‌های طولانی تشکیل شود و ناعدالتی‌هایی نیز صورت بگیرد.

وی افزود: سعی داریم سامانه بازرگام را که در حال حاضر از آن استفاده میکنم در استان‌های مختلف دیگر راه اندازی کنیم.

وی در ادامه گفت: برای خرید محصولات، استاندارد‌هایی را داریم که طبق آن استاندارد‌ها اقدام می‌کنیم وقتی محصولات مخصوصاً پرتقال جابه‌جا شود قند لازم را از دست می‌دهد و فساد پذیری بالایی در این محصول به وجود می‌آید در حال حاضر جایگاه‌های زیادی را برای ذخیره محصولات قرار داده ایم تا حداقل جابجایی‌ها را داشته باشیم.

شاه میری اظهار کرد: نیازسنجی استان‌ها انجام شده  و در کار گروه‌های مختلف در این خصوص صحبت شده است به صورتی که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از نیازی که پیش‌بینی شده اقدام به خرید کرده‌ایم خرید میوه را به موقع شروع کرده و محصولات خوبی نیز داریم.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی ایران گفت: به صفر رساندن فساد در محصولات نشدنی است و تلاش داریم که این فساد را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: بهای تمام شده محصول را در تمام استان‌ها محاسبه کرده و در کارگروهی سود مطلوب را برای کشاورزان لحاظ می‌کنیم.