۰ نفر

کمالی سروستانی؛

مرغ منجمد از کیفیت لازم برخوردار است

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۰
کد خبر: 581486
مرغ منجمد از کیفیت لازم برخوردار است

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به آنکه مرغ های وارداتی در شرایط استاندارد منجمد می شوند، مشکلی در کیفیت آنها وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به آرامش بازار مرغ در روزهای آتی اظهار کرد: با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود که با بهبود وضعیت تولید، بازار به آرامش برسد.

وی افزود: بنابر گزارشات اعلامی با شروع سویه های بیماری نیوکاسل، برخی واحدها تا ۹۰ درصد هم تلفات می دهند که استمرار این روند منجر به کمبود عرضه و گرانی مرغ در بازار می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: اخیرا دستوراتی به استان های ارسال کننده مرغ به تهران داده شده که مرغ زنده به کشتارگاه ها ارسال کنند و اجرای این دستورالعمل منجر به توزیع مرغ بیشتر می شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که سطح جوجه ریزی در آبان به ۱۲۵ میلیون قطعه برسد که در کنار عرضه مرغ منجمد، بازار به تعادل می رسد.

وی با اشاره به اینکه مرغ منجمد از کیفیت لازم برخوردار است، گفت: در دنیا مرغ منجمد مورد استفاده قرار می گیرد، اما در ایران به لحاظ فرهنگی مردم بدنبال مرغ گرم هستند، درحالیکه مرغ های وارداتی در شرایط استاندارد منجمد می شوند و تاریخ مصرف مناسبی دارند. ضمن آنکه عرضه هر کیلو مرغ منجمد با نرخ ۲۰ هزار تومان، بسیار مناسب است.

به گفته کمالی سروستانی، عرضه مرغ منجمد در بازار به حدی است که صفی در میادین میوه و تره بار نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: مرغ تنها پروتئینی است که دولت بیشترین فشار را می آورد تا قیمت را پایین نگه دارد، درحالیکه برای لبنیات، گوشت و ماهی این طور نیست، لذا این عوامل باعث شده مردم به سمت خرید این کالا هجوم آورند.

این مقام‌مسئول در پایان قیمت ۳۱ هزار تومانی به ازای هر کیلو گوشت مرغ را منطقی دانست و گفت: در چند روز اخیر قیمت جوجه نوسان شدیدی داشته است، درحالیکه در محاسباتی که قبلا انجام دادیم، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده با جوجه ۶ هزار تومانی ۱۹ هزار و ۹۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است، اما در صورت عرضه جوجه با نرخ بالای ۶ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان می رسد.