۰ نفر

اعتصاب کامیون داران در عراق صادرات سیب زمینی را متوقف کرد

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 579503
اعتصاب کامیون داران در عراق صادرات سیب زمینی را متوقف کرد

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکلاتی در گمرک عراق مبنی بر اعتصاب کامیون داران این کشور به وجود آمده بود که صادرات این محصول را با وقفه مواجه کرد اکنون مشکل برطرف شده و صادرات سیب زمینی به عراق از سر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرهایی مبنی بر از سرگیری صادرات سیب زمینی به عراق در روزهای آینده متنشر شد و این سوال را به ذهن متبادر می کرد که احتمالا صادرات این محصول که در سالهای گذشته هم معمول بوده چرا به یکباره متوقف شده بوده است. بخش دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی می گوید واردات هم چنان ادامه دارد.

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تنها در چند روز گذشته مشکلاتی در گمرک عراق مبنی بر اعتصاب کامیون داران این کشور به وجود آمده بود که صادرات این محصول را مدتی با وقفه مواجه کرد که این مشکل نیز برطرف و صادرات سیب زمینی به عراق از سر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:  همواره صادرات سیب زمینی به کشور‌های همجوار در سال‌های گذشته صورت پذیرفته و هیچگاه ممنوعیتی برای صادرت سیب زمینی وجود نداشته و صحبت‌های مطرح شده در خصوص باز شدن صادرات این محصول به عراق در چند روز آینده بی اساس است.

اصغری در عین حال از کاهش ۱۵۰ هزار تنی تولید امسال خبر داد;I  از ماه‌های آینده محصول جدید سیب زمینی نیز وارد بازار می‌شود.

 به گفته این مسئول صادرات لطمه‌ای به نیاز بازار داخل وارد نمی‌کند.

 در روزهای گذشته قیمت سیب زمینی در بازار افزایش یافته و به کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می رود.