۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

توسعه کشاورزی در مناطق محروم اولویت دولت است

۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبر: 567329
توسعه کشاورزی در مناطق محروم اولویت دولت است

وزیر جهاد کشاورزی یکی از برنامه‌های اصلی وزارتخانه متبوعش را توسعه کشاورزی در مناطق محروم کشور دانست و گفت: دولت برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید جواد ساداتی نژاد» روز جمعه در بازدید از روند اجرایی طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم و بخصوص وزارت جهاد توسعه کشاورزی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.

وی با اشاره به روند کند اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت اظهار کرد: با همکاری وزارت نیروز روند اجرایی این طرح برای کمک به توسعه کشاورزی منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی بیان کرد: نیاز است وزارت نیرو نسبت به تکمیل ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی این طرح اقدامات لازم را انجام دهد و تلاش می شود با همکاری وزارت نیرو منابع مالی مورد نیاز برای تسریع در روند اجرایی طرح تامین شود.

وزیر نیرو درصد پیشرفت فیزیکی طرح ابرسانی به حومه غربی دهدشت را ۲۳ درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

ساداتی نژاد منابع مالی مورد نیاز این طرح را را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

‌وی حجم تخصیص اب سالانه این طرح را ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ، کشاورزی و باغبانی این منطقه توسعه می یابد.

وزیر جهاد ابیاری تحت پوشش این طرح را بیش از پنج هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با بهره برداری کامل برای یک هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

بیش از ۱۱ سال از روند اجرایی این طرح می گذرد و طی این سالها به دلیل نبود اعتبار چندین بار تعطیل شد.

 تأمین منابع مالی طی سالهای اخیر از مهم‌ترین مشکل اجرایی و روند کندی این طرح اعلام شد.

شهرستان کهگیلویه بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بخش زیادی از این اراضی بصورت دیم کشت می شود.