۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر تشریح کرد؛

جزییات خرید یک میلیون راس دام عشایر

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸
کد خبر: 566772
جزییات خرید یک میلیون راس دام عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران درباره مصوبات شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی گفت: قرار است یک میلیون راس دام عشایر تا پایان مهر خریداری شود، اما عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام رضایت بخش نیست و قول داده‌اند، بهبود بخشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس؛ شاهپور علایی مقدم رییس سازمان امور عشایر ایران درباره مصوبات شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی درباره خرید دام عشایر گفت: بر اساس این مصوبه قرار است، یک میلیون دام عشایر تا پایان مهر امسال توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود.

علائی مقدم اظهار داشت: با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تامین منابع مورد نیاز، امیدواریم خرید دام عشایر ادامه پیدا کند.

وی گفت: هر کیلو گرم دام زنده ترکیبی عشایر با قیمت تضمینی ۴۵ هزار تومان خریداری و به ازای هر کیلو گرم دام زنده خریداری شده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای به عشایر برای ادامه تولید تحویل می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران، میانگین وزن دام‌های ترکیبی برای فروش را ۴۰ تا ۵۰ کیلو گرم عنوان کرد.

به گفته این مسئول سه دستگاه شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان برنامه و بودجه و نیز سازمان عشایر ایران در این خرید دخالت خواهند داشت.

نارضایتی از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در خرید دام عشایر

علایی مقدم در عین حال از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در خرید دام عشایر ابراز نارضایتی کرد، اما گفت قول داده‌اند که مهر ماه خرید دام از عشایر را بهبود بخشند.

 رییس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: عشایر سالانه 10 میلیون راس دام به بازار تزریق می‌کند که در گام نخست تصمیم گرفته شده با تزریق 10 درصد آن به بازار در مهر ماه تعادل عرضه و تقاضا را بهتر کنیم.

علایی مقدم تصریح کرد، برای تامین علوفه عشایر هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده که قرار است برای هر دامدار عشایر 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت داده شود.