۰ نفر

ادامه خرید تضمینی خرمای استعمران با استقبال نخلداران خوزستانی

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 565545
ادامه خرید تضمینی خرمای استعمران با استقبال نخلداران خوزستانی

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ادامه خرید تضمینی خرمای استعمران با استقبال نخلداران خوزستانی خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اسماعیل قادر‌ی‌فر با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خرید خرما استعمران، گفت: خرید خرما با رعایت دقیق ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعمل فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در راستای حمایت از نخلداران خوزستانی و وظایف حمایتی این سازمان تا ۳۰ مهرماه سال جاری و با رعایت دقیق استانداردهای خرید و نگهداری این محصول ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روند خرید خرمای استعمران در استان خوزستان تا پنج شنبه یکم مهر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، افزود: از مجموع ۳ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای خریداری شده در ۷ مرکز خرید از نخلداران خوزستانی ۳۳.۰۶ درصد خرمای درجه یک، ۵۶.۵۱ درصد خرمای درجه ۲ و ۱۰.۴۳ درصد خرمای درجه ۳ بوده است.

قادری‌فر در ادامه تصریح کرد: این میزان خرما با ارزش ریالی ۲۸۹ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰۰ ریال از ۶۰۵ بهره بردار و نخلدار خوزستانی خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه که تعداد محموله‌های وارد شده به مراکز خرید در استان خوزستان تا پنج شنبه شب ۷۵۲ محموله بوده است، گفت: از مجموع ۳ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای خریداری شده در مراکز خرید یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۰۶ کیلوگرم خرمای درجه یک، ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ و ۳۷۳ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم خرمای درجه ۳ بوده است.

روند خرید تضمینی خرمای استعمران در استان خوزستان که با استقبال بی‌سابقه نخلدارن مواجه شد تا ۳۰ مهر ماه سال جاری همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت و سازمان مرکزی تعاون روستایی تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود را برای انجام این عملیات بزرگ و موفق برای حمایت از نخلداران خوزستانی به کار خواهد بست.