۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

یک هزار باغ دیم در ایلام تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۰:۱۱
کد خبر: 565400
یک هزار باغ دیم در ایلام تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک هزار باغ دیم، اجرای ۱۰۰ هکتار طرح فراز در باغات و ایجاد یک باغ سازگاری از مصوبات سفر است و این طرحها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در نشست شورای اداری ایلام با حضور رییس جمهوری اظهار داشت: همچنین در این سفر مصوب شد که ۹۰ هکتار گلخانه در این استان در پایان ۱۴۰۱ ایجاد شود چرا که این استان از نظر گلخانه بسیار ضعیف و تنها ۳۰ هکتار گلخانه دارد.

وی افزود: ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی نیمه کاره در این استان وجود دارد که ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنان نیاز است.

وزیر جهاد کشاوزی ادامه داد: تکمیل ۹ پروژه از ۱۹ پروژه نیمه کاره در اولویت وزارت است و برای تکمیل این ۹ پمپاژ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسند.

ساداتی نژاد تاکید کرد: همچنین از ۹ پروژه در اولویت وزارت جهاد کشاورزی در ایلام، پنج پروژه با تزریق اعتبارات امسال تکمیل می شود.

وی یادآور شد: پنج ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام که تا پایان سال تکمیل می شود بیش از ۲ هزار هکتار اراضی دیم را تحت پوشش آبیاری نوین قرار می دهد.

وی بیان داشت: برای تکمیل طرح های آبرسانی و راه عشایری ایلام نیز  با حمایت بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی تا ۴۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. 

ساداتی نژاد با اشاره به سامانه گرمسیری حوزه ایلام افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه بیش از ۹۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده است و مابقی با وزرات نیرو است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون در ایلام ۷۰ هزار جنگل کاری انجام شده که از این حیث این استان رتبه نخست جنگل‌کاری در کشور را به خود اختصاص داده است که این مقدار تا پایان امسال به ۹۰ هزار هکتار می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای توجه ویژه به حوزه تولید در ایلام اعتبارت لازم برای چهار هزار هکتار زراعت چوب اختصاص خواهد یافت.

حضور در مزار گلزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام، سفر به شهرستان چرداول و بازدید از سد چناره و باغات منطقه فرخینوند، حضور در نشست شورای اداری چرداول ،بازدید از ایستگاه پمپاژ داجیوند شهرستان هلیلان و  مجتمع شهرکهای گلخانه ای کوثر در روستای شیراوند از برنامه روز پنجشنبه وزیر جهاد کشاورزی بود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در دومین روز از سفر خود امروز در نشست شورای اداری با حضور رییس جمهوری حضور یافت.

امروز جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ رییس جمهوری به همراه جمعی از وزرای دولت سیزدهم وارد ایلام شد که در این میان وزیر نفت به عنوان وزیر معین در شهرستان مرزی مهران تعیین و بازدید از چندین پروژه را در سفر یکروزه خود در دستور کار دارد.