۰ نفر

رسوب ۲۰۰هزار تن روغن خام در بنادر

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹
کد خبر: 563711
رسوب ۲۰۰هزار تن روغن خام در بنادر

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نسبت به تخصیص ارز روغن های وارداتی که متعلق به بخش خصوصی است، اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: چندین ماه از رسوب حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر می گذرد و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است.

امیرهوشنگ بیرشک با بیان این مطلب افزود: تداوم این روند به بی اعتباری واردکنندگان روغن خام منجر شده و در ادامه تاثیر آن بر تولید روغن نباتی را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص تبعات عدم تخصیص ارز نیز گفت: ادامه این روند چرخه تامین واردات روغن خام را دچار مشکل می‌کند و برای حفظ آرامش موجود در بازار روغن و جلوگیری از اتفاقات سال گذشته، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نسبت به تخصیص ارز روغن های وارداتی که متعلق به بخش خصوصی است، اقدام کنند.

بر اساس اعلام انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، دبیر این انجمن افزود: نباید به بهانه های مختلف بخش خصوصی را از چرخه واردات و تخصیص ارز روغن خام که مهمترین ماده اولیه در تولید روغن نباتی هستند، کنار گذاشت.