۰ نفر

یک مقام مسئول:

قیمت خرید تضمینی چغندر اصلاح می‌ شود

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبر: 562186
قیمت خرید تضمینی چغندر اصلاح می‌ شود

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان از قیمت خرید تضمینی اعلام شده چغندرقند که توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام شده رضایت ندارند، گفت: این قیمت تا بهمن ماه اصلاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، پیمان حصادی گفت: شورای قیمت‌گذاری اخیرا قیمت هزار و ۴۷۵ تومان را برای خرید تضمینی چغندر قند اعلام کرده که این قیمت با توجه به شرایط رقابتی و هزینه‌های تولید برای این محصول مناسب نیست و بیشتر کشاورزان از قیمت اعلام شده ناراضی‌اند.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر همین اساس برای تغییر رویکرد در این حوزه برنامه‌ریزی شده و با توجه به این که هنوز تا زمان برداشت چغندر قند بهاره زمان داریم این قیمت تا بهمن ماه اصلاح می‌شود.

حصادی افزود: در همین راستا هزینه‌های تولید و شرایط رقابتی در این حوزه برای تعیین قیمت خرید تضمینی در اولویت خواهد بود.

وی گفت: امسال در راستای خودکفایی شکر گام بسیار بلندی برداشته شده و حداقل یک میلیون و هشتصد هزار تن تولید این محصول در کشور محقق خواهد شد، این در حالی است که نیاز کشور به این محصول بین دو میلیون و دویست تا دو میلیون و سیصد هزار تن است.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به شرایط مناسب تولید چغندر قند امسال حداقل ۵ و نیم میلیون تن چغندر قند بهاره و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن چغندر قند پاییزه و در مجموع حدود ۷ میلیون تن چغندر قند برداشت می‌شود که این آمار مناسبی برای تولید این محصول در کشور است.