۰ نفر

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار؛

کاهش قیمت میوه در راه است

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 553196
کاهش قیمت میوه در راه است

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: طی روزهای اخیر قیمت تمامی اقلام به غیر از هویج، سیب زمینی، پیاز، سبزی و لوبیا ۲۰درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار  از افت قیمت میوه و صیفی در بازار خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر قیمت تمامی اقلام به غیر از هویج، سیب زمینی، پیاز، سبزی و لوبیا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علت گرانی هویج در بازار چیست؟

او با اشاره به دلایل گرانی هویج در بازار افزود: با تولید بیش از ۵ میلیون تن هویج در استان خوزستان، نیاز کشور به طور کامل تامین می شود که با اتمام هویج خوزستان و ازدیاد مصرف به دلیل شیوع کرونا قیمت دچار نوساناتی شده است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان مرکزی را ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با عرضه هویج از سایر استان ها، طی هفته های آتی قیمت به تعادل می رسد.

قیمت هر کیلو هویج ۱۵ هزار تومان

این مقام مسئول با اشاره به ازدیاد تقاضا برای خرید سیب و هویج در بازار بیان کرد: امسال بیش از ۷ تا ۸ میلیون تن سیب تولید شد که ازدیاد تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا تاثیری بر قیمت نداشت، اما با افزایش مصرف آب هویج و پایان عرضه محصول، قیمت افزایش یافته است.

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: گرچه هر کیلو هویج با نرخ ۲۰ هزار تومان در مغازه ها باید عرضه شود، اما متاسفانه برخی مغازه داران با قیمت های بالاتر این محصول را عرضه می کنند.

او قیمت کنونی هر کیلو موز هندی در میدان مرکزی را ۲۰ هزار تومان و موز اکوادور و فیلیپین ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هر کارتن آناناس ۹ تایی با نرخ ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و هر کیلو انبه ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در مغازه ها عرضه می شود.

میوه و تره بار

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو انجیر زرد را ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۵ تا ۱۳ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان، آلو زرد ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو سیاه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

میوه و تره بار

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو خیار اصفهان با نرخ ۴ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۷ تا ۱۲ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۸ هزار تومان و هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان در میدان‌ مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

میوه و تره بار

او قیمت کنونی هر کیلو بادمجان دلمه را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۹ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان، پیاز شیری ۳ تا ۴ هزار تومان، پیاز نو ۳ تا ۴ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه ای ۹ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان و فلفل شیرین ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

میوه و تره بار

دارایی نژاد ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۸ تا ۱۰ هزار تومان،کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۵ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۷ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۱ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

میوه و تره بار

بازار میوه در ایام‌ محرم رونقی ندارد

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان درباره آینده بازار میوه در ایام‌ محرم گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه و کاهش تقاضا برای خرید به جز چند قلم محصول، در ایام‌ محرم پیش بینی می شود که قیمت ها مجدد شکسته شود‌.