۰ نفر

نایب رییس اتاق اصناف تهران تشریح کرد؛

جزییات افزایش قیمت نان

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
کد خبر: 546875
جزییات افزایش قیمت نان

نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت جدید نان با ابلاغ کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان تعیین شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ ابراهیم درستی در رابطه با افزایش قیمت نان، گفت: قیمت جدید نان پیرو جلسه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان در استانداری تهران تعیین شده است.

نایب رییس اتاق اصناف تهران افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان و درخواست مکرر نانوایان از اتحادیه های نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان، درخواستی برای افزایش قیمت نان  از سوی اتحادیه نانوایان به کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان ارائه شده بود.  

وی بیان داشت: لذا براساس درخواست اتحادیه نانوایان در جلسه مذکور درخواست افزایش قیمت نان مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان با افزایش قیمت نان موافقت کرد و روز گذشته (یکشنبه) افزایش قیمت نان به صورت رسمی ابلاغ شد. 

درستی اظهار داشت: افزایش قیمت نان به هیچ عنوان خودسرانه نبوده و این افزایش از سوی اتحادیه نانوایان صورت نگرفته است بلکه براساس ابلاغیه رسمی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان انجام شده است.  

وی افزود: در جلسه تعیین قیمت نان، قیمت جدید نان براساس آرد یارانه ای نوع یک و نوع دو یعنی آرد ۶۶۵ تومانی و ۹۰۰ تومانی تعیین شد.  

درستی با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه تولید و افزایش دستمزد کارگر قیمت تمام شده نان افزایش یافته بود، گفت: لذا افزایش قیمت نان خارج از ضابطه توسط نانوایان گران شده بود.  

وی بیان داشت: یکی از اهداف تعیین قیمت نان توسط کارگروه ملی ساماندهی گندم آرد و نان ساماندهی قیمت نان بود.  

 در حالی که روز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ قیمت جدید نان اعلام شد اما شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه ای روز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ افزایش قیمت نان را ممنوع اعلام کرد.   در این اطلاعیه آمده است: مسئله تعیین قیمت نان در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرارداد و افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.