۰ نفر

رییس اتحادیه دارندگان قنادی:

کمبود شکر نداریم

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 546058
کمبود شکر نداریم

علی بهره مند با بیان اینکه کمبود شکر نداریم، گفت: تقریبا دو سال از شیوع کرونا گذشته و در این مدت کسبه به شدت آسیب دیدند اما حمایت خاصی از سوی دولت نشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی بهره مند در مورد اخباری که درباره گرانی و کمبود شکر منتشر شده است، اظهار داشت: تاکنون با کمبود شکر مواجه نشده ایم و هر بار به شرکت بازرگانی دولتی مراجعه کردیم شکر موجود بوده است.

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران افزود: در حال حاضر شکر درب کارخانه برای صنوف با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و پس از تحویل، هزینه‌های حمل، بارگیری و تخلیه تقریباً با قیمت ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به تعطیلی‌های مکرر صنوف، گفت: متأسفانه گرمای هوا، شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر، صنف قنادی را با مشکل‌های زیادی مواجه کرده است. اصناف کمترین مشتری را دارند و درآمد خاصی کسب نمی‌کنند. در این بین دولت هم حمایتی نمی‌کند.

بهره مند افزود: دو سال است این مسائل را می‌گوئیم اما از جانب دولت توجهی نمی‌شود. ۱۶۰۰ واحد صنفی قناد در شهر تهران با بیش از ۶۰ هزار نفر- اشتغال طی دو سال گذشته یک روز راحت کار نکردند.

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران تصریح کرد: درآمد کسبه طبیعتاً از فروش روزانه است، وقتی دائم کسبه تعطیل هستند و در ایام فعالیت هم اقبالی از طرف مردم وجود ندارد و دولت هم حمایت نمی‌کند،، کسبه چگونه باید هزینه‌های خود را تأمین کنند؟ واحدها باید هزینه‌های مربوط به اجاره، دستمزد، بیمه تأمین اجتماعی، مالیات، آب و برق و گاز را د رحالی بپردازند که درآمدشان حدقلی شده است.