۰ نفر

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی؛

جوجه ریزی ١٣میلیون قطعه کاهش یافت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 529608
جوجه ریزی ١٣میلیون قطعه کاهش یافت

نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در اردیبهشت ماه ١٣میلیون قطعه کمتر از حد نرمال است، افزایش کنونی قیمت مرغ را مربوط به کاهش جوجه‌ریزی در فروردین ماه دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه حجم نهایی جوجه ریزی در اردیبهشت ماه به ١١٢ میلیون قطعه رسیده است، گفت: بنابراین با حدود ١٣ میلیون کسری در این زمینه مواجه هستیم.

به گفته وی، حجم نرمال جوجه ریزی برای تأمین مرغ مورد نیاز کشور با عنایت به شرایط فصلی و تلفات و کاهش وزن گیری ناشی از گرمای هوا در ماه چیزی حدود ١٢۵ میلیون قطعه است.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فروردین ماه نیز ١١٣ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده بود، افزود: افزایش قیمت مرغ به بیش از ٣٠ هزار تومان که در حال حاضر شاهد آن هستیم، به دلیل کاهش جوجه ریزی در فروردین ماه و نبود نظارت بر توزیع مرغ و عرضه نامناسب در شبکه توزیع بوده و آثار کاهشی که در اردیبهشت ماه اتفاق افتاده، اواسط خرداد در بازار نمایان می‌شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه چنین روندی را خطرناک خواند و خواستار تأمین جوجه مورد نیاز مرغداران به نرخ مصوب شد و تاکید کرد که با شعار مشکلات بازار مرغ حل نمی‌شود و باید در عمل قیمت مؤلفه‌ها را کاهش داد.