۰ نفر

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز؛

میوه های تابستانه و نوبرانه، فعلا کیفیت ندارند

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبر: 525928
میوه های تابستانه و نوبرانه، فعلا کیفیت ندارند

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه میوه‌های تابستانه و نوبرانه، فعلا کیفیت بالایی ندارند، گفت: پیک اصلی ورود میوه‌های تابستانه به بازار، از اوایل خردادماه شروع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ عبدالرضا جمالی‌پور با اشاره به بازار میوه‌های تابستانه، اظهار کرد: برای برآورد کردن وضعیت میوه‌های تابستانه فعلا زود است؛ فعلا میوه‌های تابستانه و نوبرانه موجود در بازار، گران و بی‌کیفیت هستند.

وی گفت: پیک اصلی ورود میوه‌های تابستانه به بازار، از اوایل خردادماه شروع می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به میوه‌های نوبرانه موجود در بازار، افزود: در حال حاضر میوه‌های زرد آلو، گیلاس، آلوچه و توت فرنگی در بازار وجود دارد اما فعلا از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

جمالی‌پور در خصوص میوه‌های سردخانه‌ای نیز گفت: این میوه‌ها همچنان در بازار وجود دارند؛ پرتقال‌های شمال رو به اتمام هستند و بیشتر پرتقال‌های جنوب کشور در بازار پیدا می‌شود.

وی با اشاره به قیمت میوه‌های تابستانه در بازار اهواز افزود: گیلاس معمولی هر کیلوگرم ٩٠ هزار تومان، زرد آلو هر کیلوگرم ٩٠ هزار تومان،هلوی درجه یک هر کیلوگرم ۴٠ هزار تومان، خربزه طالبی شاه‌پسند جانا هر کیلوگرم ۵ هزار تومان، ملون هر کیلوگرم ٣ هزار و ۵٠٠ تومان و هندوانه هر کیلوگرم ٣ هزار تومان در میدان تره بار اهواز قیمت دارد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: قیمت‌های اعلام شده صرفا برای میوه‌های درجه یک است و قیمت میوه‌های درجه دو و سه، کمتر است.