۰ نفر

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

کاهش ۲۰درصدی قیمت میوه در چند روز آینده

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۲۶
کد خبر: 521335
 کاهش ۲۰درصدی قیمت میوه در چند روز آینده

رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی عرضه گلابی ۱۲۰ هزار تومانی در بازار را قاچاق دانست و گفت: قیمت کنونی گلابی داخلی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی، از افزایش قیمت سبزی در ماه رمضان خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید سبزی در ماه رمضان، قیمت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

او نرخ کنونی هر کیلو اسفناج در میدان مرکزی را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو جعفری ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، شوید ۵ هزار تومان، گشنیز  ۴ هزار تومان، نعناع ۴ هزار تومان، ترب ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ترخون ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ریحان ۱۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول افزود: براین اساس قیمت کنونی هر کیلو سبزی جور( پلو،آش، قورمه) ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۸ هزار تومان است.

اسفناج

۲ هزار و ۵۰۰ تومان

جعفری

۳ هزار و ۵۰۰ تومان

شوید

۵ هزار تومان

گشنیز

۴ هزار تومان

نعناع

۴ هزار تومان

ترب

۶ هزار و ۵۰۰ تومان

ترخون

۸ هزار و ۵۰۰ تومان

ریحان

۱۰ هزار تومان

سبزی جور( پلو،آش، قورمه)

۴ هزار تومان

سبزی خوردن

۸ هزار تومان

دارایی نژاد با اشاره به نرخ میوه در میدان مرکزی گفت: در حال حاضر هر کیلو سیب با نرخ ۴ تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال ۵ تا ۹ هزار تومان، کیوی ۵  تا ۱۰ هزار تومان، هندوانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ملون ۶ تا ۸ هزار تومان، خیار ۶ تا ۸ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، گوجه سبز ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و چغاله بادام ۲۰  تا ۳۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

سیب

۴ تا ۱۰ هزار تومان

پرتقال

۵ تا ۹ هزار تومان

کیوی

۵  تا ۱۰ هزار تومان

هندوانه

۳ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان

ملون

۶ تا ۸ هزار تومان

خیار

۶ تا ۸ هزار تومان

توت فرنگی

۳۰ تا ۵۰ هزار تومان

گوجه سبز

۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

چغاله بادام

۲۰  تا ۳۰ هزار تومان

این مقام مسئول در واکنش به عرضه گلابی با نرخ ۱۲۰ هزار تومان در بازار بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو گلابی داخلی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان است و گلابی ۱۲۰ هزار تومانی ممکن است توسط مرزنشینان به صورت قاچاق وارد کشور شود که اتحادیه به هیچ عنوان اجازه توزیع کالای قاچاق در میدان را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه عرضه بادمجان با نرخ ۱۸ هزار تومان در بازار گرانفروشی است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو بادمجان دزفولی در میدان ۵ هزار تومان و بادمجان  بندری ۳ تا ۴ هزار تومان است که با این وجود افراد، عرضه با نرخ های بالاتر در مغازه‌ها را باید به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

رییس اتحادیه میدان مرکزی نرخ کنونی هر کیلو موز را ۲۳ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون صادرات سیب در ازای واردات موز انجام‌ می‌شود، اما به سبب آنکه سیب کیفیت لازم را ندارد، واردات آن باید در قبال صادرات تمامی‌ محصولات کشاورزی انجام شود، در غیر این صورت بازار موز مجدد متشنج می‌شود.

او در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با فراوانی عرضه طی روزهای آتی پیش بینی می‌شود که  تمامی اقلام میوه از ۵ اردیبهشت، ۲۰ درصد در بازار کاهش یابند.