۰ نفر

روغن در بازار چند؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹
کد خبر: 519588
روغن در بازار چند؟

التهاب 6ماهه بازار روغن حالا تا حدودی فرونشسته و سوپرمارکت‌ها دیگر از نبود و کمبود نمی‌گویند اما نگاهی به قفسه‌های روغن در مغازه‌ها 2نکته را به وضوح نشان می‌دهد؛ قیمت‌ها همچنان بالا و روغن آفتابگردان همچنان کم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بیشتر روغن‌های خوراکی موجود در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نوع روغن سرخ کردنی، ذرت، مخلوط ذرت و کانولا، کنجد و روغن زیتون است که جز روغن سرخ کردنی، بقیه قیمت بسیار بالایی دارند. 

افزایش تقاضا برای روغن در ماه‌های پایانی سال99 برای مصارف شب عید شیرینی فروشی‌ها و مصرف خانگی به مشکلاتی که از ابتدای پاییز در بازار روغن وجود داشت دامن زد اما تولید و توزیع بیشتر این کالا که گفته می‌شد کمبودش به‌دلیل کاهش واردات روغن خام بوده است، آرامش را تا حدودی بر بازار حاکم کرد. قیمت‌ها اما همچنان بالاست. هم‌اکنون پایین‌ترین قیمت هر لیتر روغن سرخ‌کردنی و آفتابگردان 20هزار تومان است اما این قیمت در برخی برندها مثل داتیس و مازولایت تا 80هزار تومان هم بالا می‌رود. 

هر لیتر روغن ذرت نیز 70‌تا‌80هزار تومان قیمت دارد. در بازار روغن‌های خوراکی البته انواع بسیار گران‌تری هم وجود دارند که گرچه از لحاظ سلامتی روغن‌های مفیدتری محسوب می‌شوند اما قیمت بسیار بالا، امکان خرید آنها را به همه اقشار نمی‌دهد. هرکیلو روغن جامد هم کماکان 80 تا 120هزار تومان در بعضی از برندهاست و کمبود این کالا نشان می‌دهد قرار نیست دست‌کم به این زودی‌ها قیمتش شکسته شود.