۰ نفر

بر اساس مشاهدات میدانی؛

ارزان‌ترین برنج‌های موجود در بازار چند؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۰۱
کد خبر: 518751
ارزان‌ترین برنج‌های موجود در بازار چند؟

ارزان‌ترین برنج خارجی موجود در بازار برنج هندی ۱۱۲۱هندی( دانه بلند)است که به قیمت ۱۹هزار تومان به فروش می‌رسد، برنج‌های ایرانی نیز تا ۴۰هزار تومان قیمت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مشاهدات میدانی نشان می دهد، قیمت هر کیلوگرم از ارزان ترین برنج خارجی موجود در بازار 19 هزار تومان (برنج هندی دانه بلند 1121 )  است؛ برنج هندی با وجود داشتن قیمت مصوب 18500 تومانی تا 27 هزار تومان نیز قیمت گذاری شده است.

برنج های ایرانی نیز قیمت های متفاوت و بالایی دارند به طوری که ارزان ترین نوع برنج های ایرانی نمونه های پرمحصولی مانند شیرودی و ندا است؛ بنابر این گزارش قیمت هر کیلوگرم برنج پرمحصولی مانند شیرودی حدود 22 هزار تومان و رمضانی 21 هزار تومان است.

در میان برنج های کم محصول نیز قیمت هر کیلوگرم برنج طارم معطر 26  تا 39 هزار تومان، برنج هاشمی 30 تا 34 هزار تومان، برنج طارم محلی 38500 تومان و برنج هاشمی دودی 42 هزار تومان است.

بنابراین گزارش قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف ایران در این ارتباط گفت: برنج هندی 18هزار و 500 تومان، برنج تایلندی 12هزار و 500 تومان، شکر 8هزار و 700 تومان است و هیچ‌کس حق ندارد گران‌تر بفروشد.

وی با اشاره به توزیع 18 کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان کالا‌ها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند.