۰ نفر

رییس انجمن صنفی گاوداران؛

عرضه گوشت گوساله با قیمت بالای ۱۲۰هزار تومان گرانفروشی است

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 515783
عرضه گوشت گوساله با قیمت بالای ۱۲۰هزار تومان گرانفروشی است

رییس انجمن صنفی گاوداران گفت: سال گذشته تولید شیرخام با جهش ۵۰۰هزار تنی به ۱۱.۵میلیون تن رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به راهکار کنترل قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: بنابر جلسه ای که در ایام‌ پایانی سال با معاون وزیر صمت داشتیم، اعلام آمادگی کردیم که حاضریم هر کیلو دام زنده را با قیمت ۴۴ هزار تومان در اختیار تعاونی صنعت گوشت قرار دهیم.

وی افزود: با توزیع دام زنده به تعاونی های صنعت گوشت، آنها موظفند هر کیلو لاشه با استخوان را با نرخ ۷۹ هزار و ۷۰۰ تومان و لاشه بدون استخوان را با نرخ ۱۲۰ هزار تومان در میادین بهمن، پیروزی و آزادی توزیع کنند.

مقدسی ادامه داد: با توجه به آنکه تمامی زنجیره های تولید دور هم‌جمع شدند تا گوشت ارزان در بازار توزیع کنند، قطعا این موضوع در تعادل قیمت اثر گذار خواهد بود چرا که عمده گرانی های بازار به مشکلات نظام توزیع باز می گردد.

این مقام‌ مسئول از انباشت دام در واحدهای دامداری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۱۲۰ هزار تومان بوده و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

افزایش  ۵۰۰ هزار تنی تولید شیرخام در کشور

وی در بخش دیگر اظهارات خود از افزایش تولید شیرخام خبر داد و افزود: بنابر آخرین آمار تولید شیرخام تا پایان اسفند به ۱۱.۵ میلیون تن رسید که نسبت به سال ماقبل خود ۵۰۰ هزار تن رشد داشته است.

مقدسی در پایان قیمت هر کیلو شیرخام را ۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های دامی، نرخ فعلی شیرخام جوابگوست.