۰ نفر

جشنواره بهاره در برابر دلالان

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۱
کد خبر: 513062
جشنواره بهاره در برابر دلالان

جشنواره بهاره اصناف در تهران با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی از ۲۰ اسفند شروع می شود. اصناف با برگزاری این جشنواره می کوشد اجناس را با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، ابراهیم درستی عضو هیات رییسه اصناف کشور و نائب رییس اتاق اصناف تهران در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: در جشنواره و فروش نوروزی همه کالا‌های مورد نیاز خانوار از میوه جات تا شیرینی و آجیل و پوشاک با تخفیف مناسب و حداقل قیمت‌ها عرضه می‌شود و حتما رضایت مشتریان جلب خواهد شد.
درستی با تاکید بر تفاوت گرانی و گرانفروشی گفت: در گشت‌های نظارتی اگر با گرانفروشی برخورد کنیم حتما طبق قوانین با متخلف برخورد می‌کنیم.
او با اشاره به آسیب‌های جدی دلالی مخرب ابراز امیدواری کرد با حذف دلال‌ها کالا‌ها به قیمت مناسب به دست مشتریان برسد.
ابوالقاسم آقاحسین شیرازی رییس اتحادیه پوشاک نیز گفت: ۳ هزار واحد صنفی در سراسر کشور از ابتدای اسفند تا ۱۵ فروردین در حمایت از مصرف کنندگان اجناسشان را با حداقل قیمت و با تخفیف عرضه می‌کنند.
او گفت: در این فروشگاه‌ها پوشاک ۱۰۰ درصد ایرانی و با کیفیت عرضه می‌شود.
اسدالله کارگر رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار نیز با اشاره به این که در عرضه میوه هیچ کمبودی نداریم گفت: گرانی‌ها ناشی از واسطه‌هایی است که هیچ نیازی به آن‌ها نیست.
او با تایید وجود تخلف گرانفروشی در برخی از میوه فروشی‌ها گفت: ۵ درصد هستند که تخلف گرانفروشی دارند و در نظارت‌ها با آن‌ها برخورد شده و می‌شود و جریمه و پلمب هم کرده ایم.
مصطفی احمدی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار هم با اشاره به آسیب دیدن صنفشان از کرونا گفت: تغییر قیمت آجیل و خشکبار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته است که بیشتر به علت افزایش هزینه هاست.
علی بهره‌مند، رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران در خصوص کمبود و گرانی روغن گفت: ما با حواله به تولید کننده روغن مراجعه می‌کنیم به ما نمی‌دهند و می‌گویند نیست، اما همان روغن ۳ برابر قیمت در بازار موجود است و مجبوریم از آنجا بخریم.
او گفت: شیرینی فروش‌ها درجه بندی شده اند و واحد‌های درجه یک، ۲ و ۳ با اختلاف قیمت ۱۰ هزار تومان داریم.