۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه دام سبک؛

توزیع گوشت در کشور مناسب نیست

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۱۱
کد خبر: 507555
توزیع گوشت در کشور مناسب نیست

دادرس گفت: نظام توزیع گوشت در کشور ما مناسب نیست و نیاز به بازنگری و برنامه ریزی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار گوشت قرمز تصریح کرد:در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک زنده ۵۵ هزار تومان  و قیمت هر کیلو لاشه گوشت گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان درب کشتارگاه است که با توجه به قیمت دام زنده باید با نرخ ۱۳۰ هزار تومان به مصرف کننده برسد اما به دلیل وجود واسطه های متعدد، بالای ۱۵۰ هزار تومان  به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

او ادامه داد: نظام توزیع گوشت در کشور ما درست نیست نیاز به بازنگری مفصل و برنامه ریزی دقیق دارد. تنظیم بازار بر عهده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار است و همچنین امسال وزارت جهاد هم وظیفه توزیع را برعهده دارد بنابراین باید همفکری و همکاری بین این دو وزارتخانه و تشکل های بخش خصوصی و اتحادیه ها ایجاد شود و جلسه مشترکی برای بررسی اوضاع و رفع مشکلات داشته باشند تا بتوانند دلالان غیر ضروری را از بازار حذف کنند.

این مقام مسئول در خصوص عرضه مستقیم از سوی تولیدکننده گفت: برخی همکاران تولید کننده اعتقاد دارند نباید به حوزه عرضه ورود پیدا کنند اما  اگر تولیدکننده در بازار حضور نداشته باشد، نمی تواند محصول را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهد.

او افزود: در حال حاضر ما را به حلقه های واسط و بسته بندی وصل می کنند و شرایط برای ما مناسب نیست. به سازمان میادین اعلام کردیم غرفه عرضه مستقیم محصول به ما ارائه دهند. در سال ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ تجربه خوبی در این خصوص داشتیم و دامداران و مرغداران، ۴۰ غرفه در میادین کشور داشتند.

دادرس بیان کرد: اگر شرایطی را ایجاد کنند که عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار داشته باشیم، قول می دهیم دام سبک و سنگین و طیور با قیمت مناسب تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک در خصوص مشکل تامین نهاده ها گفت:  نهاده دولتی به صورت قطره چکانی توزیع می شود و یکی از عوامل گرانی گوشت بالا رفتن قیمت نهاده در بازار آزاد است.

او در خصوص وضعیت بازار گوشت در ایام پایانی سال افزود: در صورت ساماندهی و کاهش قیمت مرغ، می توان انتظار داشت قیمت گوشت هم متعادل شود.