۰ نفر

رییس سازمان چای پاسخ داد؛

هر بسته چای ممتاز ایرانی چند؟

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱
کد خبر: 505611
هر بسته چای ممتاز ایرانی چند؟

رییس سازمان چای گفت: قیمت هر بسته چای ممتاز ایرانی ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان و چای خارجی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب جهان ساز رییس سازمان چای، از ثبات بازار چای خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای خرید، مقداری چای روی دست کارخانه‌ها مانده است.

او با اشاره به اینکه بازار چای در رکود با سر می‌برد، افزود: در حال حاضر قیمت هر بسته چای ممتاز ایرانی ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان و چای خارجی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است که با این وجود تغییری در بحث قیمت نداشته‌ایم.

جهان ساز با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه چای نداریم، بیان کرد: با توجه به مانده چای تولید داخل در کارخانه‌ها و واردات کافی چای در ماه‌های اخیر، مشکلی در تامین نیاز بازار نداریم.

پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

رییس سازمان چای با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تا اواسط اسفند ادامه دارد، گفت: بنابر آمار در مجموع ۴۴.۵ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌ها پرداخت شده است که ۲۹ میلیارد تومان از این‌ میزان به عملیات به‌زراعی و حدود ۱۵.۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای در اختیار کارخانه داران و چایکاران قرار گرفته است.

او از واردات ۴۴ هزار تن چای در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: آمار واردات دی ماه هنوز اعلام نشده است.

جهان ساز در پایان درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی در سال زراعی جدید تصریح کرد: گرچه نرخ پیشنهادی داده شده، اما تاکنون نرخ مصوب اعلام نشده است، هر چند انتظار می‌رود که قبل از فصل بهره برداری نرخ خرید اعلام شود.