۰ نفر

افزایش چشمگیر قیمت قهوه؛

قهوه خوردن چقدر هزینه دارد؟

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 505505
قهوه خوردن چقدر هزینه دارد؟

قهوه‌خورهای اصیل حتما و حتما قهوه را از مغازه‌ها و حتی محله‌هایی می‌خرند که به کیفیت قهوه‌شان معروفند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، فروشگاه‌های سنتی قهوه این محصول را هم به‌صورت دانه آسیاب‌نشده می‌فروشند و هم پودر. انواع و اقسام قهوه از لایت تا مدیوم و دارک در این فروشگاه‌ها موجود است و دستور تهیه هر نوع قهوه‌ای را هم بخواهید می‌توانید از آنها بگیرید. تنها مشکل این است که این مغازه‌ها کمتر در دسترس هستند. باید وقت بگذارید تا بتوانید قهوه مورد نظرتان را از آنها بخرید. با این حال این هم مشکل بزرگی نیست.

مخصوصا حالا که پودر قهوه را می‌توانید از سوپرمارکت‌ها هم به راحتی تهیه کنید. تنوع در برندهای ایرانی قهوه چندان زیاد نیست.اما آنهایی که در این زمینه فعالند در سال‌های اخیر کیفیت قابل‌قبولی از خود ارائه داده‌اند. محصولاتشان نه‌تنها از آنچه در فروشگاه‌های سنتی ارائه می‌شود، چیزی کم ندارد، بلکه از خیلی از قهوه‌های بی‌نام و نشان فله، بسیار باکیفیت‌تر است. خاچیک، قدیمی‌ترین برند قهوه بسته بندی شده در ایران است که سال‌هاست کیفیت تولیداتش را بدون نوسان حفظ کرده و تنها مشکل آن را می‌توان نداشتن تنوع ذکر کرد. اما برندهای خارجی را هم در بعضی سوپرمارکت‌ها می‌توان دید؛ برندهایی مثل ونزکافی که محصول ترکیه است و قیمت مناسبی هم دارد. قیمت بقیه خارجی‌ها اما به‌طور چشمگیری بالاست. البته قهوه محصولی کاملا وارداتی است و نباید انتظار داشت قیمتش در این روزگار گرانی، پایین باشد. 

نگاهی به قیمت انواع قهوه در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد قیمت هر‌کیلو از این محصول اگر در داخل کشور تولید شده باشد هم‌اکنون به‌طور میانگین به 250هزار تومان رسیده و در برندهای خارجی تا کیلویی یک‌میلیون‌و200هزار تومان هم بالا رفته است. هم‌اکنون هر 100گرم قهوه بسته به برند و نوع آن بین 20 تا 30هزار تومان قیمت دارد.