۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران؛

هیچ کمبودی در تامین کالا‌های شب عید نداریم

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
کد خبر: 505235
هیچ کمبودی در تامین کالا‌های شب عید نداریم

عسگری گفت: دغدغه عمده ما برای شب عید تامین میوه است که از قبل تمهیداتی را برای آن اندیشیده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: دغدغه عمده ما برای شب عید تامین میوه است که از قبل تمهیداتی برای آن اندیشیده شده و ۳ هزار تن پرتقال خریداری شده است که از سوم اسفند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: نسبت به موضوع میوه نگرانی‌هایی داریم، چون اشکالی که وجود دارد کماکان صادرات میوه هنوز محدود نشده و الان قیمت برخی میوه‌ها به ویژه پرتقال در حال بالا رفتن است و علی رغم اینکه چندبار هم تذکر داده ایم، عزیزان در تنظیم بازار کشور و وزارت جهاد صادرات را هنوز محدود نکرده اند و یا باید صادرات محدود شود و یا برای صادرات تعرفه و عوارض گذاشته شود.

عسگری با اشاره به قیمت مرغ، بیان کرد: مقداری در قیمت مرغ مشکل داریم و دوباره اقداماتی که در آذر ماه انجام دادیم، در حال حاضر روزی ۵۰۰ تن مرغ را وارد بازار می‌کنیم حدود روزی ۱۰۰ تن مرغ منجمد هم وارد بازار می‌شود که ورود مرغ منجمد به بازار بستگی به میزان تقاضای آن در بازار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: مرغ و تخم مرغ بسته بندی شده متاسفانه با قیمت بالایی توسط شرکت‌های بسته بندی فروخته می‌شود که آنها را محدود کرده ایم. این شرکت‌ها مرغ و تخم مرغ را با قیمت پایین خریداری می‌کنند، اما با قیمت بسیار بالاتر و چند برابر به فروش می‌رسانند. چند روزی است که عرضه مرغ به این شرکت‌ها با نظارت بیشتری در حال انجام است و شرط دریافت مرغ فروش به قیمت مصوب است.

وی گفت: قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی با قیمت مصوب دولت خیلی فاصله دارد، استدلال این گران فروشی خریداری تخم مرغ با قیمت بالاست و همین کار هم تخلف است، چون اگر همه شرکت‌های بسته بندی بالاتر از قیمت مصوب خریداری نکنند قیمت‌ها کاهش می‌یابد. در حال حاضر هم کار خوبی که انجام می‌شود این است که همه تخم مرغ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند باید دارای برچسب قیمت باشند. از روز گذشته این کار شروع شده و تیم‌های نظارتی بر درج قیمت بر هر عدد تخم مرغ نظارت دارند و تخلف‌ها محدود خواهند شد.

عسگری با بیان اینکه امسال نمایشگاهی برای فروش آجیل نخواهیم داشت، عنوان کرد: امسال به دلیل کرونا فروش آجیل از طریق برگزاری نمایشگاه نخواهد بود و این کار بیشتر از طریق فروش اینترنتی انجام خواهد شد. برای اینکه شاهد افزایش قیمت آجیل نباشیم تشدید نظارت را زودتر انجام می‌دهیم و از اول اسفند شروع می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در هیچ کالایی مشکل کمبود موجودی نداریم و همه کالا‌ها به میزان مورد نیاز در انبار‌ها ذخیره شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: موز میوه‌ای است که تغییر گروه کالایی داده و ارزی به این میوه تعلق نمی‌گیرد. اخیرا برای کاهش قیمت این میوه گفته شده تا در ازای صادرات سیب و میوه‌هایی مثل آن، موز وارد کشور شود، اما هنوز این مصوبه ابلاغ نشده و به نظر بنده هم این موضوع نتیجه بخش نخواهد بود، به نظر بنده برای کاهش قیمت موز نیاز است که این میوه تامین ارز شود.

وی ادامه داد: این میوه جزء کالا‌های اساسی نیست، اما به دلیل اینکه در سال‌های گذشته این میوه از حالت لوکس خارج شده و تقاضای خرید آن را دارند که باید دوباره گروه کالایی این میوه تغییر کند تا ارز به آن تعلق بگیرد.