۰ نفر

کنسرو ماهی تن؛ گرانی در عین فراوانی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 503148
کنسرو ماهی تن؛ گرانی در عین فراوانی

تن ماهی زمانی غذای دانشجویی و مجردی محسوب می‌شد. نخستین غذای آماده پروتئینی در سوپرمارکت‌ها که نسبت به دیگر غذاهای کنسروی یعنی خوراک لوبیا، غذای کامل‌تر و مغذی‌تر محسوب می‌شد و قیمت مناسبی هم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  کنسرو ماهی تن برای خیلی از کسانی که ذائقه‌شان ماهی تازه را نمی‌پسندد و یا افرادی که قیمت ماهی برایشان بالا بود هم جایگزین مناسبی محسوب می‌شد. در توصیف استقبال زیاد از این غذای آماده و افزایش تقاضا در بازار همین بس که برندها و شرکت‌های تولیدکننده این محصول از شمار خارجند و در تبلیغات تلویزیونی گوی سبقت را از هم ربوده‌اند.

امسال اما افزایش شدید قیمت، شرایط این کالا را تغییر داده است. تابستان امسال افزایش نرخ ارز، هزینه واردات ماهی تن را افزایش داده و در شرایطی که فصل صید ماهی تن در آب های شمال کشور هم فرا‌نرسیده بود، این افزایش قیمت، هزینه تولید و در نتیجه قیمت کنسرو ماهی در سوپرمارکت‌ها را تا 30هزار تومان بالا برد.

اخیرا دوباره بازار این کالا تکان خورد و قیمت در بعضی برندها تا نزدیکی 40هزار تومان افزایش یافت. این درحالی است که وزن هر قوطی تن نیز نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است. هم‌اکنون میانگین قیمت کنسرو ماهی تن در سوپرمارکت‌ها نزدیک به 35هزار تومان است. در جدول پیوست، شماری از برندهایی که قیمت زیر 35هزار تومان دارند آمده است.