۰ نفر

گران‌ترین چاشنی سالاد چند؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 502547
گران‌ترین چاشنی سالاد چند؟

سال‌های سال آبغوره و آبلیمو به همراه روغن زیتون تنها چاشنی‌هایی بودند که ما ایرانی‌ها برای سالاد استفاده می‌کردیم، بعد هم که سس مایونز آمد و شد محبوب دل ها. اما چند سالی است که یک چاشنی تند و تیز و خوش طعم ایتالیایی به همراه دیگر غذاهای پرطرفدار این کشور جای خود را در سراسر دنیا باز کرده و در ایران هم بازار خوبی پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سرکه بالزامیک با طعم جدیدش که علاوه بر تند و تیز بودن کمی هم شیرین است، چند سالی هست که جای خود را در سوپرمارکت‌ها و البته خانه‌های ایرانی باز کرده و مخلوط آن با روغن زیتون یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها شناخته می‌شود. می‌گوییم سالم، چون این سرکه نسبت به سس‌های معمول سالاد شامل مایونز و فرانسوی و غیره کالری کمتری دارد و مغذی هم به این خاطر که سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست.

تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون از مزیت‌هایی است که برای این سرکه به‌دست آمده از انگور برشمرده شده است. با این مزایا، شاید بتوان تنها ایراد این محصول را قیمت بالای آن دانست. سرکه بالزامیک سرکه گران‌قیمتی است و این گرانی بیشتر به‌دلیل محدودیت برندهای ایرانی است. در قفسه سوپرمارکت‌ها تعداد بطری‌های سرکه بالزامیک خارجی که تماما ایتالیایی هم هستند، از انواع ایرانی بسیار بیشتر است و تنها در چند سوپرمارکت 2 برند وردا و ترقی در کنار وارداتی‌ها دیده می‌شود.

البته فامیلا هم سرکه بالزامیک تولید کرده که چون در سوپرمارکت، حتی سوپرمارکت‌های آنلاین، موجود نبود از قیمت آن هم اطلاعی در دست نیست. هم‌اکنون قیمت یک بطری سرکه بالزامیک وردا 45هزار تومان و قیمت یک بطری با همین حجم از برند مازتی 108هزار تومان است. با توجه به محبوبیت رو به افزایش سرکه بالزامیک شاید اگر شرکت‌های صنایع غذایی بیشتری به تولید این نوع سرکه اقدام کنند بازار رقابتی، قیمت‌ها را هم تعدیل کند. اما تا آن زمان، اگر از پس خرید این چاشنی لاکچری برمی‌آیید بهتر است به طعم چاشنی‌های قدیمی و سنتی اکتفا نکنید و انواع سالادها را با این سرکه خوش طعم نیز امتحان کنید.