۰ نفر

در میادین میوه و تره‌بار؛

میانگین قیمت حبوبات چند؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 502544
میانگین قیمت حبوبات چند؟

براساس تازه‌ترین نرخنامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری، متوسط قیمت هر کیلوگرم حبوبات در میادین به 28150تومان رسید. این نرخ به‌طور متوسط، 15.5درصد از میانگین قیمت حبوبات در سطح شهر پایین‌تر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، قیمت انواع حبوبات در طول امسال چندین مرحله افزایش را تجربه کرد و این محصولات را می‌توان از لحاظ درصد رشد قیمت در صدر محصولات غذایی به‌حساب آورد، به‌طوری که قیمت بعضی از انواع این محصولات مثل عدس و لوبیاسفید در بازار به‌ویژه در انواع بسته‌بندی شده و شرکتی از 40هزار تومان برای هرکیلو هم فراتر رفت و میانگین قیمت سایر محصولات هم از 30هزار تومان بیشتر شد. قیمت این اقلام در میادین میوه و تره‌بار نیز بارها افزایش یافت اما مقایسه قیمت در این مراکز خرید با خرده‌فروشی‌های سطح شهر اختلاف 15.5درصدی را نشان می‌دهد.

درحال حاضر هر کیلوگرم لپه ریز درجه یک با قیمت 37هزار تومان گران‌ترین و هر کیلوگرم لوبیا سفید درجه یک با قیمت 22هزار تومان ارزان‌ترین حبوبات عرضه شده در این مراکز محسوب می‌شوند.

حبوبات در میادین میوه و تره‌بار هم به‌صورت بسته‌بندی و شرکتی عرضه می‌شود و هم به شکل فله، انواع حبوبات فله عرضه شده در میادین در 2 کیفیت درجه یک و درجه 2 به فروش می‌رسد که در جدول زیر قیمت انواع درجه یک حبوبات درج شده است. قیمت حبوبات درجه2 بین 2تا 3هزار تومان از انواع درجه یک کمتر است.