۰ نفر

تعطیلی نظارت بر بازار میوه؛

قیمت‌ میوه روز به روز افزایش می‌یابد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
کد خبر: 502309
قیمت‌ میوه روز به روز افزایش می‌یابد

نظارت بر بازار میوه تعطیل است و قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. قیمت موز وارداتی به کیلویی 45 هزار تومان رسیده و قیمت میوه‌های داخل که اتفاقا فصل عرضه آنهاست، آنقدر گران است که خانواده متوسط توان خرید ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار که محل عمده فروشی در جنوبی ترین منظقه تهران کنار اتوبان آزادگان است سر به فلک کشیده و به همان نسبت مغازه های سطح شهر نیز به قیمت های بیشتری در عرضه می کنند.

قیمت موز در میدان مرکزی میوه کیلویی تا 39 هزار تومان به فروش می رود حال اینکه گزارش میدانی حاکی است قیمتی موز در بازار به بیش از 45 هزار تومان رسیده است.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه میلی محصولات کشاورزی دلیل افزایش قیمت موز را متوقف شدن ثبت سفا رش جیدد عنوان م می کند که باعث کاهش عرضه در بازار شده است.

وزارت صمت اعلام کرده که واردات موز به ازای صادرات سیب امکانپذیر است که این روش هنوز  نتوانسته تعادلی در عرضه و تقاضای این محصول ایجاد کند.

قیمت انواع انار در میدان مرکزی تا 21 هزار تومان، پرتقال تا 20 هزار تومان، خرمالو 22 هزار تومان، سیب تا کیلویی 16 هزار تومان به فروش می رود.

قیمت خیار هم کیلویی 12 هزار تومان است اما در مغازه های سطح شهر کیلویی 18 هزار تومان عرضه می شود.

جدیدترین قیمت انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به صورت عمده فروشی به این شرح است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه آنقدر زیاد است که خرید میوه برای مهمان به عنوان دغدغه بزرگ خانواده ها تبدیل شده است.

این قیمت ها به صورت عمده فروشی است و مغازه های سطح شهر در برخی مواقع تا 100 درصد روی این قیمت ها کشیده و در بازار عرضه می کنند حال اینکه طبق بخشنامه آنها مجازند تا 30 درصد به این قیمتها اضافه کنند.