۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

گران فروشی مرغ‌های بسته‌بندی

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 500358
گران فروشی مرغ‌های بسته‌بندی

اسفنانی با اشاره به گران فروشی در مرغ‌های بسته بندی، از وزن‌های نا متعارف که تشخیص قیمت را سخت می‌کند، گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران، اظهار کرد: شرکت‌هایی تحت عنوان بسته بندی کننده مرغ هستند که کار قطعه بندی را انجام می‌دهند و بخشی از این کار را قبول داریم که وقتی مرغ قطعه بندی می‌شود قیمت متفاوتی با مرغ کامل با ضایعات و پوست دارد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمتی که توسط این افراد ایجاد می‌شود بسیار فراتر از چیزی است که باید باشد، یعنی مرغ با وزن ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم با قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی چیزی حدود ۳۶ هزار تومان می‌شود، ولی در بازار با قیمت بالای ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود که نشان از گران فروشی است و بسته‌های ۸۰۰ گرمی را هم بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و این کار تخلف است.

اسفنانی بیان کرد: با هر معیاری که حساب کرد قیمت‌ها نباید این گونه باشد، از لحاظ قانونی تکلیف سازمان حمایت است که دقیقا محاسبه کند که قیمت مرغ قطعه بندی شده و هزینه بسته بندی چقدر است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی شهر تهران افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که مبنای ۹۰۰ گرم درست نیست، چون از زمانی که ما به یاد داریم کیلوگرم مبنای وزن بوده است و باید به صورت یک کیلوگرمی، دو کیلوگرمی و یا نیم کیلوگرمی بسته بندی کنند تا محاسبه قیمت به راحتی انجام شود.

وی گفت: به اعتقاد بنده کاهش وزن به ۹۰۰ و ۴۵۰ گرم و امثال این‌ها باعث می‌شود تعیین قیمت برای مشتری به سختی انجام شود و همین اتفاق باعث می‌شود تا خریدار زیاد پیگیر محاسبه قیمت نشود و از قیمت بالاتری که وجود دارد، گذشت کند.