۰ نفر

معاون استاندار تهران؛

قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۶هزار تومان شد

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 499764
قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۶هزار تومان شد

عسگری گفت: به دلیل سوء استفاده واحد‌های بسته بندی تخم مرغ و عرضه بالاتر از نرخ مصوب شاهد عدم تعادل قیمت آن بودیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران  با اشاره به کنترل نرخ مرغ و تخم مرغ در بازار گفت: عرضه مرغ در بازار به تعادل رسیده و مشکلات تا حدی حل شده و به دلیل سوء استفاده واحد‌های بسته بندی تخم مرغ و عرضه بالاتر از نرخ مصوب توسط مرغداران شاهد عدم تعادل قیمت این محصول در بازار بودیم.

وی افزود: در شرایط گرانی، تخم مرغ شانه ۲۰ تایی ۴۷ هزار تومان عرضه می‌شود و برای جلوگیری از افزایش قیمت نرخ مصوب تخم مرغ شانه ۳۶ تایی ۳۶ هزار تومان اعلام شده است و در این راستا برای متخلفان پرونده‌های سنگین تشکیل و تمامی آن‌ها بدون چشم پوشی و استثنا به تعزیرات ارسال شده است، همچنین از روز گذشته ۱۶۰ تن تخم مرغ به بازار وارد شده و شاهد روند کاهشی نرخ تخم مرغ از دیروز هستیم.

وی ادامه داد: نگاه منفی و نفی گرایانه به تولید به بهانه آسیب زدن به محیط زیست در سال جهش تولید و در شرایطی که دشمنان کمر همت را بر تحریم همه جانبه اقتصادی ملت ایران بسته اند، درست نیست؛ لذا این شیوه عملکرد خود مانعی بر سر راه تولید است. ۸۵ درصد پهنه شهرستان منطقه حفاظت شده است، بنابراین نمی‌توان انتظار توسعه شهرستان پردیس را داشت؛ سازمان محیط زیست باید با انعطاف بیشتر اصلاح محدوده‌های مناطق حفاظت شده استان را در دستور کار قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان پردیس افزود: با توجه به روند رو به رشد جمعیت و وجود ۸۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی باید رفع موانع تولید و حل مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

عسگری تاکید کرد: حرکت بر اساس طرح‌های پیشران و مطالعه شده در سطح شهرستان‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات و ایرادات وارده به طرح‌های تولیدی را که به مرور زمان به عنوان مانعی محسوب می‌شوند را مرتفع نماید؛ لذا لازم است از ابتدای ایجاد و احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی دستگاه‌های متولی به درستی وظایف خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود زمین برای احداث واحد‌های تولیدی در سطح شهرستان گفت: از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم در مورد صدور پروانه و مجوز تولید همکاری لازم را به عمل آورند و حتما دستگاه‌های نظارتی هم همراهی خواهند کرد. صدور مجوز تاسیس کارگاه تولیدی در واحد‌های صنعتی استان تهران در ۹ ماهه امسال ۱۶۵ درصد رشد داشته است. جذب سرمایه گذار در استان تهران برخلاف سایر استان‌ها در حال انجام است و به طور متوسط در سطح کشور ۲۲ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند و این رقم در استان تهران به ۱۶ درصد تقلیل پیدا کرده است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در استان تهران در حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی داریم افزود: کارگاه‌های تولیدی که مشکل رکود اقتصادی دارند برای راه اندازی مجدد به متقاضیان جدید واگذار می‌شود و در این رویه از میزان رکود اقتصادی واحد‌های صنعتی در سطح استان می‌کاهد.

عسگری عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ با وجود بیماری کرونا و مشکلات آن یک واحد صنعتی هم تعطیل نشد و ۱۴۵ واحد صنعتی که از ابتدای سال راکد بودند به چرخه تولید بازگشتند و ۳۰ واحد صنعتی که بابت بدهی به بانک‌ها واگذار شده بودند از رهن بانک خارج و به مزایده گذاشته شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت کرونا تسهیلات پرداخت شده که رقم پرداختی قابل توجه و قابل قیاس با سال گذشته نیست گفت: ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی در سطح استان صرف شده، و محدودیتی در حوزه منابع نداریم منابع متنوع و ارزان قیمت را در اختیار داریم و طی چند روز گذشته ۱۴ میلیارد تومان یارانه تسهیلات با قیمت مناسب و با تعرفه قرض الحسنه برای طرح‌های جهش تولید ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: چندین طرح به عنوان جهش تولید انتخاب شدند و اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی بین طرح‌هایی که امسال به بهره برداری برسند به عنوان تعرفه و تعدیل نرخ سود توزیع می‌شود.