۰ نفر

مقدسی؛

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۱۰۰هزار تومان شد

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 498509
نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۱۰۰هزار تومان شد

رییس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به نرخ کنونی گوساله زنده، فروش گوشت گوساله با نرخ بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران با تاکید بر حذف ارز یارانه ای واردات نهاده های دامی اظهار کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی به علت ایجاد رانت و فساد در کشور به قیمت نابودی تولید و اشتغال تمام‌ می‌شود.

او افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده دامی، مابه التفاوت آن در قالب کارت اعتباری و یارانه باید در اختیار مردم قرار گیرد.

مقدسی از تامین ۱۰۰ درصد نهاده دامی گاوداران صنعتی با نرخ مصوب خبر داد و گفت: معاونت امور دام از آذر شروع به توزیع نهاده دامی در بین دامداران کرده است که در هفته پیش رو مرحله سوم توزیع می‌‌‌شود.

رییس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو گوساله زنده را ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو گوساله با نرخ ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان از دامدار خریداری می‌شود که با این وجود دامدار در فروش هر کیلو دام ۴ هزار تومان زیان می‌کند.

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۱۰۰ هزار تومان

او با اشاره به اینکه اختلاف قیمت گوشت از دامداری تا بازار به ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌رسد، بیان کرد: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت گوشت گوساله نباید با نرخ بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان فروخته شود و عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی کاذب مغازه داران و عوامل واسطه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر صادرات شیرخشک و خامه به علت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی ممنوع است که با آزادسازی نرخ ارز، صادرات شیرخشک، خامه و کره باید آزاد شود چرا که این موضوع سوپاپ اطمینانی برای تولید داخل است که ممنوعیت صادرات، ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می‌کند.

مقدسی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر معاونت امور دام پس از راستی آزمایی به طور مستقیم اقدام به عرضه نهاده دامی می‌کند، در حالی که در یک‌ مقطعی اتحادیه‌های زیرمجموعه تعاون روستایی این کار را می‌کردند که به علت نبود آمار، دیگر نهاده به طور مستقیم در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.