۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ضعف شدید کشور در تولید روغن خوراکی

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۵۴
کد خبر: 494491
ضعف شدید کشور در تولید روغن خوراکی

کاظم خاوازی با اشاره به ضعف شدید کشور در تولید روغن، گفت: کشت گیاه کاملینا که از نظر ارزش غذایی مناسب است و به صورت دیم نیز کشت می‌شود به منظور تولید روغن گسترش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاظم خاوازی عصر پنج شنبه پیش از خروج از خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر به خراسان شمالی باعث دیدار چهره به چهره کشاورزان شد که این امر باعث می‌شود نظرات آنان هنگام تصمیم‌گیری در ذهنمان بماند.

وزیر جهاد کشاورزی به افتتاح چند پروژه در خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: این استان جایگاه خود در کشت پنبه را پیدا کرده و زیرساخت‌هایی که امروز پیش بینی کردیم رکورد سطح کشت پنبه در استان را بالای ۹ هزار هکتار خواهد برد.

وی با اشاره به فعالیت ۶ شهرک کشاورزی در استان، افزود: پتانسیل مناسبی در این حوزه در خراسان شمالی وجود دارد که می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی به وجود بیاورد.

خاوازی از تخصیص ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان با محوریت محصولاتی مانند انگور، زعفران و نوغانداری به خراسان شمالی خبر داد و گفت: استانداری نیز ۳۵ پروانه برای سرمایه گذاران به صورت بی نام آماده کرده است همچنین اگر طرح بزرگ‌تری برای اجرا از سوی سرمایه گذار پیشنهاد شود به سرعت برای دادن مجوز اقدام می‌کنیم.

وزیر جهادی کشاورزی در ادامه با اشاره به ضعف شدید کشور در تولید روغن بیان کرد: بنا داریم کشت گیاه کاملینا که از نظر ارزش غذایی مناسب است و به صورت دیم نیز کشت می‌شود را در کشور گسترش دهیم و برای نخستین بار ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به زیر کشت رفته که ۸۰ هکتار آن در خراسان شمالی است.

وی در انتها با تاکید بر اینکه در ۳ ماه پایانی سال مشکلی برای تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد گفت: باید دانه‌هایی جایگزین ذرت شود زیرا این محصول به صورت آبی و در تابستان کشت می‌شود لذا در کشور نمی‌توانیم آن را تولید کنیم.