۰ نفر

قیمت خیار به سرنوشت گوجه دچار شد

هرکیلوگرم خیار ۱۰تا ۱۷هزار تومان

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 483706
هرکیلوگرم خیار ۱۰تا ۱۷هزار تومان

قیمت هر کیلوگرم خیار در تهران به ۹۷۰۰ تومان تا ۱۷ هزار تومان افزایش یافته و این محصول نیز مانند گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت خیار هم به سرنوشت گوجه فرنگی دچار شده است و بر اساس مشاهدات میدانی به 9 هزار و 700 تومان تا 17 هزار تومان در شهر تهران رسیده است؛ خیاری که تحت عنوان ارگانیک فروخته می شود یک کیلوگرم آن 25 هزار تومان قیمت دارد، همچنین قیمت خیار سالادی 5 تا 5500 تومان است.

هر کیلوگرم گوجه فرنگی نیز 14 هزار تومان تا 28 هزار تومان به فروش می رسد و گوجه فرنگی ارگانیک 40 هزار تومان در تهران قیمت دارد.

گفتنی است که قیمت محصولات جالیزی مانند گوجه فرنگی و خیار در این مقطع سال با توجه به ورود به فصل سرما افزایش می یابد و بازار در اختیار محصولات گلخانه ای و تولیداتی است که از جنوب کشور می آید اما قیمت هایی که امسال برای این محصولات می بینیم، عجیب و غریب است.

صادرات بیش از اندازه صیفی جات به کشور های همسایه نیز در هفته های اخیر سرو صدای زیادی به پا کرده است، به طوری که با توجه به تفاوت قیمت بالایی این محصولات با داخل کشور دارد به حدی محصولات به عراق و پاکستان صادر می شود که بخشی از این محصولات پس زده می شود و موجب قیمت شکنی در بازار آنها می شود.