۰ نفر

نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۴هزار تومان شد

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 478462
نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۴هزار تومان شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: نرخ هر کیلو تخم‌مرغ ۱۲ هزار تومان و نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار تومان مصوب شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ عباس قبادی دبیر ستاد تنطیم بازار در نشست امروز  ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: توزیع کالاهای مصرفی بدون وقفه انجام می‌شود و گزارش‌های جدید به دست آمده هم از بهبود وضعیت بازار خبر می‌دهند. در حال حاضر ذخایر خوبی داریم و تصمیمات خوبی هم برای ترخیص کالاها از بنادر گرفته شده است.

او ادامه داد: در حوزه مرغ و تخم‌مرغ، موضوع جوجه ریزی پیگیری شده تا با توزیع مناسب نهاده‌های دامی، شرایط بهبود پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع عرضه روغن اظهار کرد:  در حال حاضر در سطح عرضه مشکلی وجود ندارد و امیدوار هستیم با اقدامات انجام شده تا پایان هفته بازار روغن سر و سامان بگیرد.

به گفته قبادی برای صنوف مختلف از جمله قنادی‌ها هم سهمیه جداگانه‌ای برای روغن، تعیین شده است.

او افزود: در بازار گوشت قرمز هم ثبات مناسبی برقرار است و هماهنگی مناسبی با میادین میوه و تره‌بار انجام شده تا گوشت با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

قبادی تصریح کرد: برای پایان سال از همین حالا روند تامین میوه و مرکبات و ذخیره سازی آن را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم در رابطه با این موضوع همکاری‌های لازم وجود داشته باشد.

در ادامه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: قیمت مرغ زنده و تخم مرغ را اعلام کردیم و با توجه به بهبود روند ترخیص و تامین نهاده‌ها شاهد بهبود شرایط بازار مرغ و تخم مرغ هستیم.

او افزود: کارشناسان ما به صورت آنلاین (برخط) مراکز متخلف را شناسایی خواهند کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نرخ هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزار تومان و هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار تومان مصوب شده است. بر این اساس کسبه و تولیدکنندگان باید قیمت‌ها را رعایت کنند تا مشمول برخورد بازرسان سازمان حمایت نشوند.

به گفته تابش در تامین نهاده‌ها هم روند تامین انجام شده و برای رسیدن به دست تولیدکنندگان به همکاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز است.