۰ نفر

عضو شورای ملی زعفران گفت:

ضرورت شناسنامه دار شدن مزارع زعفران

۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰
کد خبر: 476215
ضرورت شناسنامه دار شدن مزارع زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت: تازمانیکه مزارع زعفران شناسنامه دار نشوند، آمار دقیقی از سطح زیر کشت نمی‌توان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران اظهار کرد: با توجه به آنکه اواسط آبان به پیک برداشت زعفران می‌رسیم، از این رو قیمت مشخصی نمی‌توان برای آن اعلام کرد چرا که عوامل متعددی نظیر بارندگی و شرایط اقلیمی در بازار موثر است.

وی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان متولی امر باید آمار صادرات زعفران را اعلام کند، افزود: با توجه به شرایط فعلی تولید انتظار می‌رود که صادرات این محصول رونق بگیرد.

حسینی از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید زعفران خبر داد و گفت: از هزاران سال پیش، ساختار تولید زعفران به گونه‌ای است که همه ساله تعدادی از پیازچه‌های زعفران افزایش می‌یابد و تنها در صورت بروز سیل و بارندگی احتمال کاهش تولید وجود دارد.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت زعفران بیان کرد: بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سطح زیر کشت زعفران در استان‌های خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی ۱۲۰ هزار هکتار است، هر چند ما معتقدیم تا زمانیکه مزارع زعفران شناسنامه دار نشوند و اطلاع دقیقی از عمر مزارع، تعداد مزارع جوان و بهره برداران نداشته باشیم، نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد.

حسینی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه برداشت زعفران به میزان انبوه نرسیده است، نمی‌توان حداقل و حداکثری برای قیمت تعیین کرد و به عبارت دیگر نرخ واقعی محصول در ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.