۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی؛

قیمت تخم مرغ به زودی کم می‌شود

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 476016
قیمت تخم مرغ به زودی کم می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از ورود بار‌های عظیم نهاده به کشور ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد و در مورد قیمت تخم مرغ گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، در روز‌های پیش رو، قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجهی می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کاظم خاوازی گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، در روز‌های پیش رو، قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجهی می‌یابد. تولید تخم مرغ در کشور به اندازه کافی داریم و سالانه یک میلیون و 30 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که 60 هزار تن آن مازاد بر مصرف داخلی است.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر، تقاضای صادرات زیاد بوده و صادرات بی رویه بازار تخم مرغ را به هم ریخته و موجب افزایش قیمت شده است.

خاوازی گفت: در همین راستا رئیس جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در همین راستا صادرات تخم مرغ به میزانی صورت می‌پذیرد که قیمت تخم مرغ در بازار داخلی متعادل شود.

وی گفت: قیمت تخم مرغ در بازار باید به گونه‌ای باشد که هم مردم قدرت خرید داشته باشد و هم صنعت مرغداری آسیب نبیند.

خاوازی اضافه کرد: جلساتی مختلفی با تشکل‌های مربوطه برگزار و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا قیمتی که بی دلیل افزایش پیدا کرده پایین آید و به حالت تعادل بازگردد.

وی با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد تصریح کرد: صادرات به اندازه‌ای صورت می‌پذیرد که بازار داخلی اشباع شده و قیمت‌ها به حالت تعادل در بیایند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد وزارت صمت و جهاد کشاورزی به صورت ماهانه قیمت تخم مرغ را تجزیه و تحلیل کنند تا هم مصرف کننده و هم تولید کننده نگرانی هایشان در مورد قیمت، برطرف شود.

نیاز تولیدکنندگان به نهاده‌های دامی تا 10 روز آینده برطرف می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تامین منابع مالی برای واردات نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران گفت: حداکثر تا 10 روز آینده بار‌های عظیم نهاده مخصوصاً کنجاله سویا وارد کشور می‌شود و به سرعت در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد.

 خاوازی افزود: این نهاده‌ها نیاز دامداران و مرغداران را به طور کامل برطرف کرده و واردات آن‌ها به طور مستمر ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: این نهاده‌ها با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شده و با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرند.

خاوازی گفت: فرایند تامین نهاده‌های دامی به صورت هفتگی در دفتر معاون اول رئیس جمهور پایش می‌شود.

 فرآیند توزیع نهاده‌ها اصلاح شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ی مفصلی برای توزیع نهاده‌های دامی داریم که قوه قضائیه، تعزیرات و نهاد‌های نظارتی ما را در این خصوصی همکاری می‌کنند و گرم به گرم نهاده‌هایی که امروز وارد کشور می‌شود را می‌توانیم رهگیری کنیم که به کجا رفته است.

خاوازی افزود: تغییرات اساسی در سامانه بازارگاه اتفاق افتاده و ملاحظات نهاد‌های نظارتی و تشکل‌های صنفی در خصوص بازارگاه‌ها اعمال و مشکلات آن برطرف شده است و به این ترتیب نهاده دامی که وارد می‌شود لحظه به لحظه تا مصرف مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای گروه‌هایی که در خصوص توزیع نهاده‌های دامی تخلف کرده اند تشکیل پرونده شده و به قوه قضائیه ارسال می‌شود و قطعا تخلف آن‌ها مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.