۰ نفر

رئیس اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه تهران؛

تسهیلات کرونایی به واحدهای تولید گیاه داده نشد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 459369
تسهیلات کرونایی به واحدهای تولید گیاه داده نشد

رئیس اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه استان تهران ضمن اشاره به اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا به واحدهای تولید گل و گیاه تعلق نگرفته است، از رونق بازار گل و گل آپارتمانی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین سلطان محمدی با بیان اینکه استان های  تهران، مرکزی و اصفهان بیشترین میزان گل وگیاه شاخه بریده و گیاهان فصلی را تولید می کنند، اظهار کرد: این سه استان با شیوع ویروس کرونا بیشترین میزان ضرر و زیان را متحمل شدند زیرا گل هایی که تولید می کردند تاریخ مصرف مشخصی داشت و قابلیت نگهداری طولانی مدت را نداشت.

وی اضافه کرد: در استان تهران با شیوع ویروس کرونا ۵۰ درصد از تولیدکنندگان از تولید کنار رفتند. ۳۵ درصد با تحمل شرایط سخت همچنان حضور دارند و حدود ۱۵ درصد نیز ضرر نکردند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران ادامه داد: بازار گل و گیاه آپارتمانی امسال از هرسال بهتر بود. گل و گیاه آپارتمانی بیشتر دراستان مازندران پرورش داده می شوند. عمر آنها نیز به دلیل قابلیت رشد طولانی تر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان گل و گیاه موفق به دریافت تسهیلات از دولت برای جبران خسارت هایشان شده اند یا خیر، گفت: تاکنون تسهیلاتی دریافت نشده است. همچنین میزان وام هایی که به واحدهای خسارت دیده تعلق می گیرد مشکلی را حل نمی کند و برخی واحدها حتی برای دریافت آن نیز اقدام نکردند.