۰ نفر

سخنگوی گمرک؛

ارزش صادرات لبنیات به ۱۵۳.۷میلیون دلار رسید

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 459135
ارزش صادرات لبنیات به ۱۵۳.۷میلیون دلار رسید

سخنگوی گمرک گفت: ایران در چهار ماهه نخست امسال اقدام به صادرات ۱۵۲ هزار و ۵۷۴ تن انواع لبنیات معادل ۱۵۳ میلیون و۷۴۲ هزار و ۶۱۱ دلار به ۳۰ کشور کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «سید روح اله لطیفی» افزود: لبنیات از اقلامی است که از یک کشور واردکننده به صادرکننده این محصول تبدیل شده ایم و در چهار ماهه نخست امسال ۱۵۲ هزار و ۵۷۴ تن انواع لبنیات به ارزش ۱۵۳ میلیون و۷۴۲ هزار و ۶۱۱ دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: برخلاف مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، توقف فعالیت مرزها و محدودیت های تجاری در جهان، مقصد لبنیات ایرانی ۳۰ کشور از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، استرالیا، روسیه، ترکیه، مالزی، امارات متحده عربی، بحرین، افغانستان، قزاقستان، عراق، زلاندنو بودند که در این میان بیشترین سهم صادرات به کشور عراق با ارزش بیش از ۷۵ میلیون و ۹۹۸ هزارو ۹۷۵ دلار و پس از آن افغانستان با بیش از ۱۸ میلیون و۸۲۵ هزارو ۱۷۰ دلار و پاکستان با ۱۳ میلیون و ۴۱۱ هزارو ۲۸۶ دلار اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: اقلام لبنی صادراتی ایران شامل پنیر تازه، پنیر رنده شده، آب پنیر، کشک، مواد چرب وروغن های مشتق شده از شیر، کره بسته بندی شده، محصولات متشکل از شیر، دوغ پاستوریزه، خامه، ماست، شیرخشک صنعتی وشیر خشک ویژه اطفال است.

لطیفی افزود: صنعت غذای ایران توانسته جایگاه ویژه‌ای در صادرات محصولات غیرنفتی بازی کند، همچنین این بخش در سال ۹۷ معادل ۱۴ و در سال ۹۸ معادل ۱۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد که استعداد رشد بیشتر را دارد.