۰ نفر

سخنگوی سازمان تعزیرات خبر داد:

مسدود شدن حساب‌های سه شرکت‌ لبنی

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
کد خبر: 458782
مسدود شدن حساب‌های سه شرکت‌ لبنی

سخنگوی سازمان تعزیرات، از مسدود شدن حساب های سه شرکت‌ لبنی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر سید یاسر رایگانی، در نشست خبری روز دوشنبه با اعلام قطعیت حکم سه شرکت متخلف لبنی، گفت: حساب‌های شرکت «شأن دشت» با برند «پاژن»، شرکت «لبن دشت» با برند «چوپان»، شرکت «مادی» با برند «می‌ماست» با حکم اداره اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی مسدود شده است.

وی افزود: برند پاژن با سه میلیارد و ۴٠٠ میلیون جریمه، برند چوپان با دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون جریمه و برند می ماست با یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون جریمه علی رغم مهلت‌های قانونی تعزیرات تسویه جریمه انجام نداده‌اند و در صورت عدم تسویه خطوط تولیدی توقیف می‌شود.

رایگانی ادامه داد: شرکت لبنیات پگاه با دو میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان و برند لبنیات سحر با یک و نیم میلیارد تومان جریمه، تسویه جریمه انجام داده‌اند.

وی اظهارداشت: دو پرونده در شعبه ۴٠ شهر تهران در حال رسیدگی است و تاکنون ١۵ نامه از این شعبه به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده تا میزان دقیق تخلف را اعلام کنند اما تا این لحظه میزان دقیق و کارشناسی تخلف به تعزیرات اعلام نشده است.

رایگانی افزود: پرونده دیگری نیز به تازگی اعلام کارشناسی میزان تخلف شده و در فرایند رسیدگی قرار دارد. سه پرونده درخصوص لبنیات در اداره کل شهرستان‌های استان تهران در جریان رسیدگی قرار دارد که یکی از پرونده‌ها در مرحله بدوی هفت میلیارد تومان محکوم شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات اظهارداشت: پرونده‌ای به ارزش ١٠ میلیارد تومان و پرونده دیگری نیز هفته قبل تشکیل شده است که در مراحل اولیه رسیدگی است.

وی در خصوص آمار مربوط به احتکار و گرانفروشی خودرو از ابتدا لغایت ۱۲ مردادماه گفت: تعداد ۹۳۴ تیم گشت مشترک اعزام و ۳۰۰۲ مورد بازرسی صورت گرفته است. در این حوزه ۱۴۹ پرونده وارده به سازمان داشته‌ایم و مجموعه خودروهای مکشوفه در حوزه احتکار ۳۹۹۵ مورد اخفا به قصد گران‌فروشی ۱۱ مورد و گرانفروشی ۳۷ مورد بوده است. در مجموع متخلفان ۱۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان جریمه شده‌اند.

رایگانی با اشاره به آمار مربوط به ملزومات بهداشتی از سه اسفند ۹۸ لغایت ۱۸ مردادماه سال جاری گفت: تعداد ۶۴ هزار و ۴۴۸ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۳۵۲ پرونده در سازمان شده است. در این بازه زمانی تعداد ۹ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۴۴ عدد ماسک و ۵۷۸ و ۸۰۱ لیتر الکل و مشتقات ضدعفونی، ۷۵ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۳۳۱ جفت دستکش و همچنین ۶۸ هزار و ۵۵۳ عدد روپوش کشف شده است.

وی در خصوص پرونده‌های لوازم خانگی از ۲۷ خرداد ماه لغایت ۱۶ مرداد ماه سال جاری گفت: تعداد یک هزار و ۳۱۹ گشت مشترک و ۴ هزار و ۵۰۲ مورد بازرسی انجام شده است. تعداد یک هزار و ۱۷۰ پرونده به شعبه وارد شده که ۶۷۸ پرونده مختومه ۵۲۹ پرونده مانده در حال رسیدگی می‌باشد. از این تعداد پرونده ۱۷ مورد مربوط به احتکار، ۷ مورد مربوط به اختفاء، ۴۸۲ مورد مربوط به گرانفروشی و ۹۴۳ مورد مربوط به سایر تخلفات است و متخلفان تا کنون ۱۳۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی افزود: آمار مربوط به پرونده‌های لاستیک از اول فروردین ماه لغایت ۱۴ مرداد ماه سال جاری در مجموع تعداد ۴۲۵ پرونده وارده در خصوص لاستیک در سازمان داشتیم که ۲۷۰ مورد آن مربوط به حوزه کالاها و خدمات و ۱۵۵ مورد مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز می‌باشد. تعداد ۱۲۴ پرونده در حال رسیدگی و ۶۸ پرونده حکم برائت با توجه به ارائه مدارک قانونی صادر شده است. ۴ پرونده نیز با توجه به اینکه موضوع در صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات نبوده، حکم به عدم صلاحیت صادر و به مرجع صالح بر رسیدگی ارسال شده است. در ۳۰ پرونده حکم قرار صادر شده و در نهایت متخلفان در ۲۵۳ پرونده جمعاً به پرداخت ۶۵ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند.