۰ نفر

رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی

قیمت مرغ در بازار به ۱۹هزار تومان رسید

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبر: 458404
قیمت مرغ در بازار به ۱۹هزار تومان رسید

اسداله نژاد روند توزیع و قیمت نهاده‌های دامی و احتیاط مرغداران در امر جوجه ریزی را علت اصلی گرانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ، از روند افزایشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۳ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۹ هزار تومان است.

وی روند توزیع و قیمت نهاده‌های دامی و احتیاط مرغداران در جوجه‌ریزی را عامل افزایش قیمت مرغ دانست و افزود: افزایش تقاضا برای مرغ در رشد قیمت موثر بوده است.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و اقتصادی بودن نرخ مرغ، تقاضا برای مصرف این ماده پروتئینی بالا رفته است.

نایب رئیس کانون انجمن مرغداران کمبود نهاده دامی با نرخ مصوب را علت اصلی کمبود جوجه ریزی در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به اختلاف معنادار قیمت مصوب نهاده های دامی با بازار آزاد انتظار می رود که دولت قیمت منطقی مرغ را اعلام کند چرا که قیمت فعلی مرغ مطابقتی با هزینه های تولید ندارد.

وی با اشاره به اینکه مرغداران از تامین و توزیع نهاده‌های دامی همچنان گلایه مند هستند، بیان کرد: تولیدکنندگان در جوجه ریزی با ترس و احتیاط عمل می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان از کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: تولید کنندگان جوجه در حال زیان هستند و ادامه این شرایط ممکن است به خروج بسیاری از واحدهای مرغ مادر از چرخه تولید منجر شود.