۰ نفر

الزام تولید کنندگان محصولات لبنی به ثبت قیمت‌ها

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبر: 449472
الزام تولید کنندگان محصولات لبنی به ثبت قیمت‌ها

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از این پس تولیدکنندگان محصولات لبنی قبل از عرضه به بازار باید قیمت کلیه محصولات‌ را در سامانه ۱۲۴ثبت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس ابلاغیه شماره ۸۶۴۳۳/۶۰ تاریخ هفتم تیرماه ۱۳۹۹ کارگروه تنظیم بازار و با توجه به ضرورت حمایت توامان از جریان تولید و مصرف محصولات لبنی و در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار تولید و عرضه این محصولات و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد فرصت‌طلب  کلیه تولیدکنندگان محصولات لبنی ملزم هستند قبل از هرگونه تغییر قیمت و عرضه به بازار، نسبت به ثبت قیمت تمام محصولات خود در سامانه ۱۲۴ اقدام کنند.

با توجه به اینکه محصولات لبنی از حیث نحوه  تعیین قیمت به دو گروه تصویبی یا مشمول ثبت در سامانه ۱۲۴ است؛ بنابر این تولید کنندگان این محصولات موظف هستند محصولات خود را قبل از عرضه به بازار در سامانه بارگذاری کنند.

در پایان هم یادآوری شده که ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

قیمت شیر خام در سال جاری برای عرضه در بازار ۲۹۰۰ تومان تعیین شد که تا ۷ درصد نیز تلرانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر عرضه شده برای آن پیش بینی شده است. این قیمت مربوط به شیر کیفی ۳.۵ درصد چربی است و به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۵۰ تومان متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیر خام اضافه یا کسر خواهد شد.

 بر این اساس قیمت پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان، ماست دبه‌ای پرچرب سه درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۱۸ هزار و ۹۰۰ و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی پرچرب سه درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۷۳۰۰ و ۶۳۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد ۴۰۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری کامل ۳.۲ درصد، پرچرب سه درصد، نیم چرب دو درصد و کم چرب ۱.۵ درصد به ترتیب ۶۶۰۰، ۶۵۰۰، ۵۹۰۰ و ۵۶۰۰ تومان تعیین شده است.