۰ نفر

مصری در صحن مجلس:

سلاطین گوشت میلیاردها تومان به جیب زدند

۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۶
کد خبر: 447413
سلاطین گوشت میلیاردها تومان به جیب زدند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سلاطین گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی این محصول را وارد کردند اما با ارز نیمایی فروختند و این مسئله باعث شد که صدها میلیارد تومان به جیب بزنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا مصری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه کشاورزی، گفت: معمولاً یکسری قانون‌های نظارتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان به تصویب رسیده و اجرا می‌شود که منجر به اجحاف در حق مردم شده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات دام را به تصویب رسانده این در حالی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه دستورات دیگری صادر می‌کند و با وجود آنکه دامداران حق صادرات دام ندارند، برخی از افراد با مجوزهای شخصی اقدام به صادرات دام می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چِک‌هایی که در این باره صادر شده، موجود است و معاون وزیر جهاد کشاورزی در صدور این مجوزهای غیرقانونی دست داشته است.

مصری بیان کرد: همچنین سلاطین گوشت، این محصول را با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد کردند اما با ارز نیمایی فروختند و همین مسئله باعث شد که آنان یک‌شبه صدها میلیارد تومان به جیب بزنند؛ وزارت جهاد کشاورزی هیچ اقدامی در این راستا انجام نداد و فقط تماشاگر بود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات این حوزه آن است که ۸۰ هزار تن برنج وارداتی آنقدر در انبارها باقی ماند تا فاسد شد و متأسفانه در وزارت جهاد کشاورزی کسی در این زمینه پاسخگو نیست.