۰ نفر

آخرین قیمت ۳محصول پرتقاضا در زمان کرونا

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 440452
آخرین قیمت ۳محصول پرتقاضا در زمان کرونا

بعد از گذشت بیش از دو ماه از شیوع بیماری کرونا و افزایش تقاضا برای مصرف سه محصول زنجبیل و لیمو شیرین و لیو ترش، نرخ دو محصول شکسته شده اما قیمت لیو ترش کماکان بالا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با شیوع کرونا و اظهاراتی که درباره فواید مصرف سیر، لیو ترش و شیرین(مرکبات) در زمان شیوع این بیماری مطرح شد، قیمت این سه محصول در بازار افزایش افسار گسیخته و غیرواقعی داشت.

بعد از گذشت بیش از دو ماه، امروز قیمت دو محصول لیمو شیرین و زنجبیل کاهش یافته  اما قیمت لیمو ترش کماکان بالا است و به قیمت 40 تا 60 هزار تومان فروش می رسد.

جواد باقری عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ارتباط با میوه های پر تقاضا در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بر خلاف روزهای ابتدایی بعد از شیوع کرونا، قیمت لیمو شیرین در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران کاهش یافته است و  اکنون به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار تومان تا 10 هزار تومان به فروش می رسد.

  وی با بیان اینکه دیگر مشتری زیادی برای خرید لیمو ترش وجود ندارد افزود: خرده فروشان سطح شهر امکان فروش این محصول را با 35 درصد(حداکثر) سود خرده فروشی دارند.

وی افزود: هر کیلوگرم سیر تازه سورت و دست چین شده 30 تا 35 هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می رسد؛ قیمت هرکیلوگرم سیر تازه پاک نشده نیز 6 تا 7 هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم سیر تازه سورت شده در خرده فروشی های سطح شهر نیز به قیمت 40 تا 45 هزار تومان است.

فروش لیمو ترش به صورت قاچاقی با نرخ 45 تا 50 هزار تومان در تره بار تهران

وی تصریح کرد:  قیمت هر کیلوکرم زنجیل نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان کاهش یافته است درحالی که این محصول در هفته های گذشته به قیمت 80 تا 90 هزار تومان به فروش می رسید و در مقطعی حتی 110 هزار تومان قیمت داشت.

باقری اظهار داشت: تنها سه تا پنج توزیع‌کننده لیموترش به قیمت مصوب در میدان مرکزی میوه وجود دارد که این محصول را به‌صورت محدود توزیع می‌کنند و مابقی نیاز بازار مصرف 4 هزار خرده فروش سطح شهر توسط دلال‌ها تامین می شود  که آنها نیز محصول خود را به قیمت‌های دیگری به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته همان توزیع محدود لیمو ترش به نرخ مصوب نیز انجام نشده است  اظهار کرد: اعضای صنف ما در خرده فروشی‌های موجود در سطح شهر تهران نیز این محصول را می‌توانند تا 35 درصد سود به فروش برسانند اما با 20 درصد سود به قیمت‌های 45 هزار تومان تا 50 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

باقری گفت: در حال حاضر نرخ فروش هر کیلوگرم لیوترش در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران  در محدوده 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان است.