۰ نفر

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی؛

قیمت گوشت کاهش یافت

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 431873
قیمت گوشت کاهش یافت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی گوشت گوسفندی نسبت به ماه قبل (اسفندماه) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر ملکی  با بیان اینکه قیمت گوشت نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان کاهش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر شقه گوسفندی بدون دنبه کشتار تهران با قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط دامداران با قبل از عید متفاوت است. قبل از عید دامدار باید علوفه خشک برای دامش تهیه می کرد ولی با توجه به بارندگی های اخیر، دام ها از علوفه های خوب و مجانی تغذیه می کنند و فشاری از نظر اقتصادی به دامدار وارد نمی شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی به وضعیت تقاضای خرید گوشت نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا مردم شتاب‌زده خرید کردند ولی در حال حاضر که نگرانی‌ها کاهش یافته، بازار نیز آرام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در ابتدای ماه آینده و با نزدیک شدن به ماه رمضان خرید گوشت از سر گرفته شود.

 براساس مشاهدات میدانی شقه گوسفندی کیلویی ۱۰۵ هزارتومان، سردست ۱۱۰ هزارتومان، راسته گوسفندی ۱۱۰ هزارتومان، ران گوسفندی ۱۲۰ هزارتومان و گوشت گوساله نیز کیلویی ۸۰ هزارتومان در خرده فروشی ها به فروش می رسد. این در حالیست که قیمت شقه گوسفندی در اسفندماه کیلویی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتومان  و قیمت گوشت گوساله نیز کیلویی ۱۰۰ هزارتومان بود.