۰ نفر

لزوم ثبت‌نام نانوایی‌ها در سامانه سلامت

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبر: 431127
لزوم ثبت‌نام نانوایی‌ها در سامانه سلامت

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و اخذ کد بهداشتی برای همه نانوایی‌ها الزامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بیژن نوروز مقدم با اشاره به فعالیت نانوایان با تلاش و از خودگذشتگی در ایام شیوع بیماری کرونا در کشور که موجب شد هیچ وقفه‌ای در تولید نان مصرفی مردم ایجاد نشود، افزود: پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ثبت نام مشاغلی که از ۳۰ فروردین شروع به کار خواهند کرد، تصور ما این بود که صنف نانوایی‌ها بدلیل فعال بودن در ایام قبل، نیازی به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت ندارد، اما با پیگیری‌های بعدی مشخص شد این امر الزامی و مربوط به همه مشاغل و اصناف است.

وی اضافه کرد: از طریق سامانه پیامک جمعی و فضاهای مجازی به اعضای اتحادیه نانوایان سنتی تهران اطلاع رسانی شده است که باید در سامانه ثبت نام کرده و کد اخذ شده را برای پیگیری‌های بعدی بازرسان وزارت بهداشت در مغازه خود نصب کنند.

نوروز مقدم همچنین گفت: همه فعالان این بخش باید موازین بهداشتی را رعایت کنند و البته توصیه ما به خریداران این است که با توجه به اینکه ویروس کرونا در حرارت از بین می‌رود و نان در دمای ۲۰۰ درجه‌ای تنور پخته می‌شود و هنگام تحویل به مشتری فاقد آلودگی است بنابراین بهتر است مشتریان هنگام خرید سفره‌ای پلاستیکی یا پارچه‌ای همراه داشته باشند و نانوا نان را بجای میز کار روی سفره مشتری قرار دهد.

وی افزود: همچنین به مردم توصیه می‌کنیم نان را پیش از مصرف چند دقیقه حرارت دهند تا آلودگی احتمالی آن به ویروس کرونا از بین برود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: خوشبختانه با رعایت موازین بهداشتی در نانوایی ها، تا این لحظه هیچ یک از نانواهای تهران به کرونا مبتلا نشده است و امیدواریم این امر تا پایان این بیماری ادامه یابد.

وی همچنین در خصوص قیمت نان نیز افزود: با توجه به مصوبه شورای آرد و نان مبنی بر تغییر در هر یک از نهاده‌های قیمت گذاری که هنگام نرخ گذاری روی نان در سال گذشته و افزایش آن بعد از ۵ سال ثبات قیمتی رخ داد، امسال افزایش نرخ نان امکان پذیر است، اما با توجه به در پیش بودن ماه رمضان، تصمیم گرفته شد قیمت نان تا پایان ماه رمضان تغییری نداشته باشد.