۰ نفر

رئیس اتحادیه آجیل:

تصمیمی برای تعطیلی صنف آجیل و خشکبار تا ۲۰فروردین ابلاغ نشد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 428195
تصمیمی برای تعطیلی صنف آجیل و خشکبار تا ۲۰فروردین ابلاغ نشد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به تعطیلی صنف خشکبار تا ١٦ فروردین و عدم ابلاغ تصمیم جدید مبنی بر ادامه این وضعیت، گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده استانداری مصوبات خوبی برای اصناف داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی احمدی در خصوص تعطیلی صنف آجیل و خشکبار تا 20 فروردین ماه اظهار داشت: کلیه مغازه های زیر مجموعه اتحادیه طبق لیستی که اعلام شده بود، بر اساس آخرین ابلاغیه تا ١٦ فروردین ماه تعطیل خواهد بود و اینکه این تاریخ تا 20 فروردین ماه ادامه داشته باشد، هنوز اطلاع داده نشده است.

وی در خصوص ضرر صنف اجیل و خشکبار و درخواست این اتحادیه برای کمک اعضای این صنف گفت: طی نامه ای به اتاق اصناف تهران خسارت ها و ضرر هایی که این اصناف به دلیل تعطیلی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحمل شده را اعلام کرده ایم و امیدواریم دولت برای جبران این خسارت ها اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اتحادیه اجیل و خشکبار تهران در مورد پیشنهاداتی که برای جبران خسارت این صنف ارائه شده، گفت: پیشنهاداتی در خصوص مالیات، بیمه های بیکاری کارگران و جبران هسارت بر اجناس ارائه شده زیرا در صنف اجیل و خشکبار اقلامی که فراوری می شوند، مدت زمان مصرف آنها کاهش یافته و نهایتا تا اردیبهشت ماه قابل استفاده و فروش است، زیرا مزه خود را از دست داده و قابل فروش نیستند.

وی ادامه داد: صنف آجیل و خشکبار علاوه بر ضررهایی که در خصوص کارگر و آب و برق متحمل می شىود، مهمترین خسارت آن مربوط به اجناس است، بنابراین از مسئولان درخواست کرده ایم که نگاه ویژه ای به جبران خسارت این صنف داشته باشند.

احمدی در پایان با بیان اینکه درخواست های خود را طی نامه ای به اتاق اصناف تهران ارائه کرده ایم و با توجه به اینکه در هر استان، استانداران باید تصمیم گیری لازم را در این خصوص انجام دهند، امیدواریم در جلسه هفته آینده استانداری مصوبات خوبی برای اصناف اتخاذ شود.