۰ نفر

صاحبان حیوانات خانگی و دام‌های صنعتی بخوانند

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹
کد خبر: 427289
صاحبان حیوانات خانگی و دام‌های صنعتی بخوانند

رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که صاحبان حیوانات خانگی یا دام های صنعتی و روستایی بایستی همان اقداماتی که در راستای حفظ سلامتی خودشان انجام می دهند را برای حیواناتشان نیز انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه تاکنون مراجع ذی صلاح  بین المللی یعنی سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان جهانی بهداشت گزارشی از جداسازی کووید-۱۹ از حیوانات ارائه نکرده اند، گفت: اینکه ویروس از فرد بیمار صاحب حیوان خانگی، دام صنعتی و روستایی به  حیوان و فرآورده های دامی منتقل شود، بعید نیست. به همین دلیل با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت مکاتبه کردیم تا بتوانیم حیوانات خانگی یا دام های صنعتی افرادی که بیمار شده  و کووید-۱۹ آنها مثبت می شود را مورد آزمایش قرار داده و سلامتی آنها را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی  بررسی سلامت حیوانات در کشور است و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلای حیوانات به ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی تا کنون اقداماتی که در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام داده است به صورت رایگان بوده، بنابراین حیوانات افراد مبتلا به کووید-۱۹  نیز به صورت رایگان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: همانطور که  ویروس می تواند بر روی زمین، لباس وسایل انسان زنده بماند بر روی پوست، پر، کرک، پشم حیوانات نیز زنده می ماند. بنابراین افراد باید همانطور که از خود و خانواده هایشان در برابر بیماری محافظت می کنند از حیواناتشان نیز مراقبت کنند. همچنین حیوانات خانگی در این ایام نباید به مراکز  تجمع انسانی یا محیط بیرونی برده شوند و صاحبانشان باید آنها را  قرنطینه کنند.

به گفته وی اقدامات درمانی اعضای سازمان دامپزشکی به منظور بررسی سلامت حیوانات در این ایام مانند گذشته ادامه دارد و کلینیک و درمانگاه ها نیز فعال هستند.