۰ نفر

توزیع مجدد گوشت تنظیم بازاری به قیمت ۵۰هزار تومان

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 419798
توزیع مجدد گوشت تنظیم بازاری به قیمت ۵۰هزار تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: برای تنظیم بازار شب عید، ۱۰ هزار تن گوشت قرمز در قالب طرح معیشتی، و ۱۰ هزار تن هم از این محصول برای مصرف عموم به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار کرد: برای تنظیم بازار شب عید، 10 هزار تن گوشت قرمز در قالب طرح معیشتی، و 10 هزار تن هم از این محصول برای مصرف عموم به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: گوشت قرمز وارداتی برای تنظیم بازار شب عید به دو صورت به بازار تزریق می‌شود نخست در قالب طرح معیشتی به ازای هر کیلوگرم چهل هزار تومان که از طریق فروشگاه‌ها برای مشمولان طرح یعنی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم، گوشت وارداتی به قیمت 50 هزار تومان که در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها بدون محدودیت برای تنظیم بازار شب عید توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت مرغ هم بدون هیچ محدودیتی با قیمت مصوب به هر مقدار مورد نیاز در دسترس شهروندان خواهد بود.

معروفان تاکید کرد: ذخایر راهبردی کشور مطابق مصوبات به طور کامل تأمین و در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به اندازه نیاز آن‌ها دپو شده است.

وی اضافه کرد: هیچ مشکل و محدودیتی در مورد تأمین گوشت مرغ و قرمز وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: اخیراً خریداری گوشت قرمز تولید داخل از دامداران را نیز آغاز کرده‌ایم و هر مقدار از این محصول که خریداری شود به ذخایر کشور افزوده و در زمان نیاز به بازار عرضه می‌شود.

معروفان با اشاره به اینکه مقرر شده بود که گوشت مرغ و قرمز در فروشگاه‌های بهاره در اختیار شهروندان قرار گیرد افزود: اخیراً بخشنامه‌ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه فروشگاه‌های بهاره برگزار نمی‌شود، اما کالای ما موجود است و تنها محل عرضه آن تغییر کرده به این ترتیب که این کالا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال با توجه به تولید مناسب گوشت مرغ و قرمز در داخل کشور، نیازی به واردات از خارج نیست و ذخایر راهبردی کشور هم در حال تکمیل با تولیدات داخلی است و از ابتدای امسال، دولت گوشت مرغ و قرمز به کشور وارد نکرده است و تنها بخش خصوصی با ارز نیمایی مقداری گوشت قرمز به کشور وارد کردند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تأمین نیاز گوشت مرغ و قرمز شب عید وجود ندارد افزود: از مردم می‌خواهیم که خرید مازاد بر نیاز نداشته باشند چرا که گوشت هر روز به صورت تازه وارد بازار می‌شود و هیچ مشکلی در تأمین آن نیست و هموطنان می‌توانند به مقدار مصرف گوشت تازه از بازار تهیه کنند.

معروفان اضافه کرد: با توجه به اینکه به مقدار نیاز کشور، گوشت مرغ و قرمز وجود دارد هیچ نیازی به ارائه کارت شناسایی و ایجاد ازدحام برای دریافت این محصولات نیست و از مردم می‌خواهیم که با خرید به اندازه نیاز، به دیگران نیز اجازه دهند تا خریدشان را انجام دهند و مطمئن باشند که کالا به شکل مستمر به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت:  در کشور مازاد تولید گوشت قرمز داریم و به دلیل حمایت از تولیدکنندگان در حال خرید این میزان مازاد و افزودن آن به ذخایر راهبردی هستیم همچنین عرضه نهاده‌های دام و طیور اعم از کنجاله، جو و ذرت هم بدون محدودیت در حال تأمین و توزیع است و در این مورد نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: مردم مطمئن باشند تدارک توزیع گوشت مرغ و قرمز شب عید و حتی ماه رمضان دیده شده و انتظار این است که با خرید متعادل مردم، هیچ مشکلی در بازار به وجود نیاید.